چهار مشاور املاک غیرمجاز تخریب شد
آزادسازی ۲۴۵ هکتار از اراضی «ماهدشت» کرج

چهار مشاور املاک غیرمجاز تخریب شد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: به طور قطع به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم ولی اقدامات بسیاری صورت گرفت که اکنون برای مردم به ویژه در ۶۶ محله کم برخوردار استان محسوس است. می توانیم با کمک گروه های جهادی این روند را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: به طور قطع به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم ولی اقدامات بسیاری صورت گرفت که اکنون برای مردم به ویژه در ۶۶ محله کم برخوردار استان محسوس است. می توانیم با کمک گروه های جهادی این روند را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.
کد خبر: ۱۴۳۳۷۲۶

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مجتبی عبداللهی در جلسه رویداد هم افزایی فعالان مردمی و مسئولان در جهت پیشرفت و آبادانی استان (ایران به توان ما) اراده و همت گروه های جهادی در خدمت به مردم و آبادانی جای جای کشور را قابل تقدیر دانست و آمادگی استانداری البرز جهت همکاری با این گروه های پویا و فعال را اعلام کرد.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم به استان، ادامه داد: با آمادگی کامل و خرسندی در انتظار روز سفر هستیم چراکه پروژه های بزرگی با حضور ایشان در البرز افتتاح می‌شود و به طور قطع همانند سفر اول منشا خیر و برکت نیز خواهد بود.

عبداللهی گفت: تاکنون ۶۰ درصد اعتبارات سفر اول رییس جمهور محترم به استان جذب شده و پروژه های موثری مورد بهره برداری قرار گرفته و بخشی نیز با سرعت در حال تکمیل است.

وی با تشریح شرایط استان در ابعاد مختلف، بهداشتی و درمانی، آموزشی و پرورشی، ورزشی، عمرانی، فرهنگی و... و بیان نیازها و مطالبات مغفول مانده البرز از ادوار گذشته، گفت: اراده و توجه دولت مردمی ایران قوی را در این راستا راهگشا بوده و با اهتمامی که در استان معطوف شده، به صورت مستمر شاهد ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها هستیم که با توجه به کمبودهای استان باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

استاندار البرز با اشاره به دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی استان، افزود: یک سوم جمعیت استان در مناطق حاشیه نشین استان استقرار دارند و رشد مهاجرت ها و سرریز جمعیت پایتخت از جمله عوامل موثر در این بخش است.

وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در قالب قرارگاه های تخصصی، استان البرز به گواه آمارهای رسمی در بسیاری از جرائم و آسیب ها، کاهش محسوسی را تجربه کرده است.

عبداللهی افزود: طی ابلاغی از سوی وزارت محترم کشور، مدل قرارگاه اجتماعی استان البرز به دلیل اثربخشی، بعنوان الگو به سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی گفت: به طور قطع به شرایط مطلوب نرسیده ایم ولی اقدامات بسیاری صورت گرفت که اکنون برای مردم بویژه در ۶۶ محله کم برخوردار استان محسوس است.

استاندار البرز افزود: اکنون تمامی محله های هدف استان دارای مدیر خانه محله هستند که نسبت به احصا مشکلات و انتقال و پیگیری در جهت حل آنها اقدام می کنند و ارتباط سازنده ای با مسئولان استان دارند.
وی گفت: استان البرز ۸ مرکز ماده ۱۶ دارد و از بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر نگهداری می کند و  زنجیره جمع آوری، ساماندهی، درمان، مهارت آموزی و بازگشت به جامعه در این مراکز طی می شود.
عبداللهی افزود: از توان خیرین و سمن ها استفاده کردیم و اقدامات بسیاری بواسطه این تعامل رقم خورده است.
وی با بیان اینکه اکنون بیش از هر زمانی به حوزه آموزش و پرورش استان البرز توجه می شود، گفت: باید به حوزه آموزش و پرورش و بویژه پرورش توجه بیشتری صورت گیرد چراکه بخش بزرگی از جامعه به نوعی با این ساختار ارتباط دارند و به واقع، آینده کشور در گرو عملکرد این بخش است.

وی گفت: مدیریت مصرف آب در استان یک ضرورت است چراکه منابع وجود دارد و اگر مصرف بهینه داشته باشیم، کمبودی نخواهیم داشت، هر چند که درخواست و پیگیری لازم جهت افزایش سهم حق آبه استان از سدهای مستقر در البرز را همچنان در دستور کار داریم.

استاندار البرز افزود: به همراهی و تعامل ویژه گروه های جهادی در استان البرز در ابعاد مختلف نیاز داریم و از فعالیت های آنها در استان استقبال می کنیم.

گفتنی است در این جلسه مواردی مانند  ارایه آمار دقیق در حوزه آسیب های خانوادگی از جمله طلاق، ساماندهی مراکز ترک اعتیاد، ایجاد مراکز ویژه ترک اعتیاد بانوان، افزایش اردوگاه های ترک اعتیاد ماده 16، واگذاری بخشی از ظرفیت فرهنگسراهای استان البرز به گروه های جهادی و مردمی جهت حل موضوعات آسیب های اجتماعی، رسیدگی به معضل اعتیاد در سن پایین با راه اندازی قرارگاه عملیاتی بین آموزش و پرورش و بهزیستی با نظارت گروه های جهادی از جمله موضوعات دیگری بود که در نشست تخصصی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی رویداد توان که در آستانه سفردوم رییس جمهور به استان البرز برگزارشده بود ازسوی گروه های مردمی و جهادی مطرح شد.

همچنین در کارگروه زیربنایی و عمرانی گروه های مردمی توجه به طرح های تفصیلی، رسیدگی به معابر و خیابانها ، اسناد ملکی و فاضلاب در برخی از مناطق کرج ،تراکم بالای دانش اموزی که بنا به گفته گروه های مردمی یکی از مناطق کرج دارای 135 هزار دانش آموز است، نهر سیای جوی، تصویب طرح واگذاری پروژه ها به گروه های جهادی، گرد و غبار در بیابان های جنوب نظرآباد، آبهای سطحی، آبخیزداری و جنگل کاری در منطقه ساوجبلاغ که با عدم همکاری دستگاه ها همراه است نیز مورد توجه قرار گرفت.

درادامه نشست گروه های جهادی در رویداد توان استان البرز در حوزه اقتصاد و کارآفرینی ظرفیت قابل قبول البرز در دانش بنیان ها و شفاف سازی در این حوزه مورد تاکید قرار گرفت.

تعریف زیرساخت های کافی در حوزه دانش بنیان، توجه به طرح های بازیافت پسماند، ابلاغ سند توسعه کارآفرینی و اشتغال استان البرز به دستگاه های اجرایی نیز مورد توجه قرار گرفت. در نهایت در کارگروه صنایع خلاق که ویژه استان البرز است توجه به این نوع صنایع در کاروانسرای شاه عباسی درحیطه کاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مدنظر قرار گرفت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها