رییس مجلس شورای اسلامی در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی:

امروز موضوع غزه مهم‌ترین مسأله منطقه آسیا و جهان است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

حماس مجددا فلسطین را به مسئله اصلی دنیا تبدیل کرد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طوفان الاقصی ژئوپلیتیک منطقه را تغییر داد، گفت: بعد از این عملیات وارد عرصه جدیدی از تاریخ منطقه و جهان می‌شویم و باید تکلیف خیلی از مسائل روشن شود.
کد خبر: ۱۴۳۳۵۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، سید نظام الدین موسوی در گفتگو با ایسنا با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در ارزیابی از آینده رژیم صهیونیستی بعد از این عملیات گفت:غرب و رژیم صهیونیستی و برخی از کشور‌های منطقه به دنبال این بودند که مساله فلسطین را به مساله‌ای تاریخ گذشته تبدیل کنند؛ رژیم صهیونیستی از مدت‌ها قبل همچون غده سرطانی دنبال شهرک سازی بود، ترامپ پایتختی قدس را برای رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و به تدریج دنبال نرمال‌سازی بودند. همچنین بحث برقراری ارتباط بین رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه و ایجاد کریدور‌های مشترک پیگیری می‌شد. قصد آن‌ها این بود که این مساله را آرام در قالب پیمان ابراهیم دنبال کرده و مسئله فلسطین را تمام شده فرض می‌کردند و می‌خواستند رژیم صهیونیستی را تثبیت کنند؛ این اتفاق برای جهان اسلام و آرمان فلسطین یک مصیبت بزرگ بود.

وی ادامه داد: در این شرایط، کاری که رزمندگان مقاومت فلسطین انجام دادند، در نگاه اول برای خیلی‌ها غیرعقلانی بود، چون آن‌ها می‌دانند رژیم صهیونیستی چه قساوتی دارد و معلوم است بعد از عملیات با تمام قوا ورود می‌کند. رژیم صهیونیستی اقدامات وحشیانه‌ای در جنگ ۳۳ روزه لبنان انجام داد که مربوط به کشته شدن دو سرباز اسرائیلی بود؛ پس معلوم بود بعد از ضربه سنگین طوفان الاقصی بسیار وحشیانه‌تر و بی‌رحمانه‌تر عمل خواهد کرد.

حماس با عملیات طوفان الاقصی مجددا فلسطین را به مسئله اصلی دنیا تبدیل کرد

نماینده تهران اضافه کرد: بر این اساس امروز با نگاه کلان و مبتنی بر نتایج عینی می‌توان این عملیات را کاملا عقلانی، هدفمند، حساب شده و ضروری تعبیر کرد. حماس با این عملیات مجددا فلسطین را به مسئله اصلی دنیا تبدیل کرد و با طوفان الاقصی ژئوپولوتیک منطقه را تغییر داد.

موسوی تاکید کرد: طوفان‌الاقصی تنها یک عملیات چند ساعته نبود؛ طوفان الاقصی اصلی آن چیزی است که در حال حاضر در پایتخت‌های جهان می‌بینیم، پدیده‌ای که افکار عمومی دنیا را به سمت و سویی برده که حداقل در طول ۳۰ سال گذشته بی سابقه است. اکنون فضا به سمتی رفته که دیگر بی‌طرف در دنیا وجود ندارد و اسرائیل بی‌آبرو شده است. رسانه‌های اصلی که زیر سلطه رژیم صهیونیستی قرار دارند، باختند و مردم در شبکه‌های اجتماعی به صورت فردی و گروهی تولید محتوای گسترد‌های به نفع آرمان فلسطین و علیه صهیونیست‌ها رقم می‌زنند که بی‌نظیر است.

وی همچنین بیان کرد: رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب با پدیده‌ای مواجه شده که تا قبلا آن را تجربه نکرده بودند. این حادثه خیلی از مسائل را تغییر می‌دهد. دنیا باید مساله فلسطین و مردم مظلوم آن را حل کند. به این راحتی نیست که با کشتن کودکان و مردم بی‌گناه از زیر بار آن در بروند.

اسرائیل، صهیونیست‌ها و آمریکا در محکمه افکار عمومی دنیا باختند

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اسرائیل، صهیونیست‌ها و آمریکا در محکمه افکار عمومی دنیا باختند، افزود: تمام شعار‌های لیبرالیسم، آزادی، حقوق بشر و دموکراسی پودر شد و چیزی از آن باقی نمانده است. سال گذشته در کشور ما به خاطر دختر خانمی که جان خود را از دست داد آمریکا و غربی‌ها غوغا به پا کردند البته همه ما از این موضوع ناراحت شدیم، چون از دست رفتن جان یک نفر به هر دلیلی ناراحت کننده است؛ خانمی که به صورت رسمی ثابت نشد کشته شده است، اما حالا در فلسطین این همه کودک کشته می‌شوند، ولی محافل رسمی آمریکا و مدعیان حقوق بشر واکنشی نشان نمی‌دهند. شعار‌های حقوق بشری آن‌ها در برابر افکار عمومی رنگ باخته لذا وارد عرصه جدیدی از تاریخ منطقه و جهان می‌شویم که باید تکلیف خیلی از مسائل روشن شود.

باید درباره فلسطین و غزه از هر ظرفیتی حتی حرکت‌های نمادین استفاده کرد

موسوی همچنین با اشاره به اقدامات پارلمانی مجلس بعد ازعملیات طوفان‌الاقصی در قالب برگزاری اجلاس و حضور هیات‌هایی در کشور‌ها و مجامع مختلف گفت: باید درباره فلسطین و غزه از هر ظرفیتی حتی حرکت‌های نمادین استفاده کرد. برخی نسبت به اعلام آمادگی نمایندگان برای دفاع از غزه ایراد می‌گیرند، اما برخی حرکات و تحرکات نمادین وظیفه همه است.

وی یادآور شد: تحرک مجلس بعد از طوفان الاقصی خوب بود که نمونه آن نامه‌نگاری و مذاکرات تلفنی رئیس مجلس با روسای مجالس دنیا و جهان اسلام است. نمایندگان ما در نشست بین‌المجالس در آفریقای جنوبی هم مواضع بسیار خوبی اتخاذ کردند و پیگیری‌های آنان موجب شد تا تعداد زیادی از کشور‌ها به نفع فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی صحبت کنند. علاوه بر آن هیات‌هایی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بسیاری از مجامع و کنفرانس‌های مربوط به غزه حضور پیدا کرده و تحولات را پیگیری می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها