دبیر قرارگاه روایت پیشرفت و خدمت مرکز بسیج وزارت نفت در اصفهان عنوان کرد:

صنعت نفت پیشتاز نهضت روایت پیشرفت کشور

دومین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت با هدف آمادگی نیروهای صنعت نفت برای تبیین دستاوردهای این صنعت برای اردوهای راهیان پیشرفت است تا دانشجویان و دانش آموزان به نحو مطلوب با این دستاوردها آشنا شوند.
کد خبر: ۱۴۳۳۵۲۲

جام جم آنلاین اصفهان؛ این دوره بمناسبت گرامیداشت شهید سید مجتبی نواب صفوی با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان شاغل در صنعت نفت به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان در سالن جلسات شهرک شهید منتظری به مدت ۲ روز در حال برگزاری است.

دبیر قرارگاه روایت پیشرفت و خدمت صنعت نفت مرکز بسیج وزارت نفت از برگزاری دومین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت یادبود شهید سید مجتبی نواب صفوی با حضور راویان صنعت نفت در اصفهان خبر داد وگفت: پس از برگزاری نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت در دوم آبان‌ماه، دومین دوره مقدماتی این طرح به مدت دو روز ۷و۸ آذرماه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان با حضور ۳۰۰ نفر از متخصصان و کارشناسان صنعت نفت و راویان پیشرفت استان اصفهان در حال برگزاری است.

سیدمحمدتقی‌ قریشی، در جمع رسانه ها با تأکید بر پرچم‌داری و پیشتازی صنعت نفت در جهاد تبیین افزود: روایت پیشرفت یک نهضت ملی است که بذر امیدآفرینی را در دل و ذهن جوانان و نوجوانان کشورمان می‌کارد و اجازه نمی‌دهد بیگانگان افکار عمومی را مسموم کنند. صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران در میدان عمل پرچم‌دار و پیشتاز نهضت روایت پیشرفت کشور در مدیریت اجرایی کشور است.

وی افزود: صنعت نفت ایران، صنعتی شکوهمند و عظیم است که کارهای بسیار بزرگی در آن انجام شده از این رو رسالت ما این است که با بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نیروی انسانی این صنعت در همه سطوح و تأسیسات صنعتی و فنی که گستره آن در همه این مرز و بوم نمایان است، اعتمادبه‌نفس و عزتمندی بازدیدکنندگان را تقویت کنیم و برای همه ایرانیان روایت کنیم که ایرانی در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی چه دستاوردها و افتخاراتی داشته است.

قریشی گفت: با توجه به ارزیابی‌های دوره نخست، دومین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت در شهر اصفهان و با همکاری و همراهی مرکز آموزش راویان معاونت فرهنگی سپاه پاسداران و دانشگاه جامع امام حسین (ع) به همت و میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این دوره را آمادگی نیروهای صنعت نفت برای تبیین دستاوردهای صنعت نفت برای اردوهای راهیان پیشرفت دانست تا دانشجویان و دانش آموزان به نحو مطلوب با این دستاوردها آشنا شوند.

دبیر قرارگاه روایت پیشرفت و خدمت صنعت نفت افزود: قصه روایت‌های پیشرفت برای مردم ‌بویژه نسل جوان بیان می شود تا بدانند که این پیشرفت ها به همت نیروهای توانمند داخل کشور و در سایه هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم، هجمه های داخلی، شهادت نخبگان و حرکات تروریستی منافقان کسب شده است.

وی ادامه داد: در این دوره راویان پیشرفت ، دانشجویی، طلاب، راویان پیشکسوت دفاع مقدس نیز حضور دارند.

وی بیان داشت: بعد از برگزاری دوره آموزشی دراصفهان ، دوره مقدماتی دیگری در استان مرکزی  و به ترتیب استان های دیگر برگزار می شود و پس از پایان دوره مقدماتی ، دوره تکمیلی راویان پیشرفت در قالب آزمون نهایی برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده برای دوره روایت گری پیشرفت در صنعت نفت انتخاب می شوند.

دبیر قرارگاه روایت پیشرفت و خدمت مرکز بسیج وزارت نفت گفت: این صنعت پیشران و پرچمدار قرارگاه راویان و روایتگری پیشرفت در خصوص خدمات انجام شده پس از انقلاب در کشور است.

قریشی، با تاکید به برگزاری دوره راویان پیشرفت در رسانه ها گفت: بایستی از ظرفیت رسانه ها برای تبیین دستاوردهای صنعت استفاده شود تا همه مردم و بخصوص جوانان از تلاش های صورت گرفته در عرصه شکوفایی صنعت نفت که به همت و تلاش متخصصان داخلی این راه پر فراز و نشیب را در زمان تحریم ها، محدویت ها وفشارها به سرانجام رسانده اند به دنیا  و مردم ایران معرفی کنیم تا به نحو مطلوب در راه جهاد تبیین وایجاد امید آفرینی در جامعه گام برداریم .

وی با اشاره اینکه متاسفانه تاکنون در راستای تلاش های صورت گرفته در صنعت نفت در قالب استفاده از ظرفیت رسانه ملی و ساخت فیلم مستند و سینمایی اقدامات شاخصی صورت نگرفته است افزود: اگر چه باید ابتدا برای جهاد تبیین اول از حوزه کتاب وارد شویم و بعداً به سراغ ساخت فیلم برویم اما باید در این زمینه کم کاری ها جبران شود .

دبیر قرارگاه روایت پیشرفت و خدمت صنعت نفت مرکز بسیج وزارت نفت، با تاکید به ساخت موزه صنعت نفت در استان ها و شرکت ها برای ارایه دستاوردهای گذشته این صنعت گفت: نقش کارگران و تکنسین ها و بخش های مختلف از جمله انتقال گاز،خطوط لوله و نفت، پتروشیمی، پخش فرآورده ها، پالایشگاه ها و غیره در پیشرفت و تعالی صنعت نفت تاثیر گذار است .

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری تور گردشگری روایت برای مدیران گفت: این اقدام برای اولین بار در صنعت نفت رخ داده است، تا مدیران را با اقدامات انجام شده در لایه های مختلف صنعت و آبادانی کشور آگاه کنیم.

قریشی، درباره محتوای این دوره گفت: در این دوره ۳۲ ساعت کلاس های مقدماتی فن بیان و شیوه ارتباط گیری با حضور مدرسان دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می شود تا راویان بتوانند در معرفی خدمات ‌و پیشرفت های صورت گرفته در این صنعت تسلط کامل داشته باشند.

گفتنی است ، در این مراسم ۲ اثر مکتوب به زبان لاتین درباره زندگینامه شهید سیدمجتبی نواب صفوی با حضور فرزند آن شهید رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها