افزایش سن بازنشستگی قطعی شد
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

افزایش سن بازنشستگی قطعی شد

علی بهادری جهرمی در نشست خبری دیروز خود با اصحاب رسانه از بهره‌برداری ایستگاه متروی پرند در روز پنجشنبه۹ آذر با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۳۲۸۱

وی به موضوع آغاز عملیات فاز۲ فرودگاه امام(ره) پرداخت ودرتشریح آن گفت: فاز دوم فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) با مشارکت طرف ایرانی و چینی طی پنج سال و با سرمایه‌گذاری حدود ۲.۵میلیارد یورویی ساخته می‌شود که رایزنی‌های ساخت این فرودگاه با همکاری طرف چینی در سفر رئیس‌جمهور و معاون اول انجام شد.
وی افزود: فاز اول این فرودگاه قادر به جابه‌جایی۱۰ تا ۱۱ و درنهایت ۱۵میلیون نفر مسافر بود ولی فاز دوم به تنهایی ۳۵میلیون نفر جابه‌جا خواهد شد و بسیار هم پیشرفته و مطابق با استانداردهای روز جهان ساخته خواهد شد.
   
۲ دستاورد مهم اجلاس اکو
سخنگوی دولت به موضوع سفرهای اخیر رئیس‌جمهور به ازبکستان و تاجیکستان پرداخت و در تشریح دستاوردهای آن گفت: عبور خط ترانزیتی و تجاری از ایران و فعال شدن مجدد سوآپ گازی، دو دستاورد مهم اجلاس اکو بود. وی گفت، قرار است با دستور رئیس‌جمهور، معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان به ۱۲میلیون تومان در ماه افزایش پیدا کند. 
سخنگوی دولت درباره تصمیم مجلس بر افزایش ۱۷درصدی حقوق توضیح داد: زمانی که افزایش حقوق ۱۸درصدی لحاظ می‌شود به این معناست که حقوق همه حقوق‌بگیران به یک درصد افزایش پیدا کند و این یعنی کسی که ۱۰میلیون حقوق می‌گیرد، یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان، افزایش درآمد خواهد داشت اما کسی که ۴۰میلیون تومان حقوق می‌گیرد، افزایش شش‌ میلیونی خواهد داشت و با ثابت ماندن درصد، وقتی عدد دریافت حقوق بالاتر باشد، عدد افزایش بالاتر خواهد بود.
وی با تأکید بر این مهم که شعار و هدف دولت، عادلانه سازی نظام پرداخت‌ها بوده است، گفت: تلاش دولت بر این است که حداقل‌بگیرها مورد حمایت واقع شوند و حداقل‌ها و حداکثری را به هم نزدیک کنیم.
   
چه کسانی مشمول قانون سن افزایش بازنشستگی می‌شوند
سخنگوی دولت درباره افزایش سن‌بازنشستگی گفت: این افزایش شامل بازنشستگان موجود وکسانی که درشرف بازنشستگی هستند، نمی‌شود. بهادری جهرمی درباره ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، به اقدامات دولت در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: دولت برنامه مفصل ۱۴بندی برای اصلاح این موضوع و نیز اصلاح نظام شرکت‌داری که به‌دلیل سوء مدیریت‌های گذشته و عدم شفافیت‌ موجب ورشکستگی صندوق‌ها شدند، ارائه کرده است.
 بهادری جهرمی درباره تعدیل و متناسب‌سازی پرداخت حقوق به بازنشستگان  گفت: دولت در این مسیر و با اتکا به منابع پایدار و دوری از تورم حرکت می‌کند. افزایش حقوق بازنشستگان بیش از افزایش حقوق کارکنان در سال آینده خواهد بود به این معنا که این میزان افزایش ۲درصد بیشتر در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها