وحشت رژیم صهیونیستی از حملات یمن

نهاد کشتیرانی رژیم اسرائیل از ترس آسیب‌های ناشی از توقیف و هدف‌گیری در آب‌های دریای سرخ از سوی نیرو‌های یمنی مجبور به تغییر مسیر دریایی شده که این موضع هزینه‌های سنگینی را برای آن‌ها به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۴۳۳۱۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، انصارالله یمن تهدید خود را علیه کشتی‌های اسرائیل یا کشتی‌هایی که با رژیم اشغالگر همکاری دارند به دنبال حملات وحشیانه رژیم اشغالگر به نوار غزه افزایش داده اند، به گونه‌ای که سه کشتی در هفته‌های اخیر مورد هدف نیرو‌های یمنی قرار گرفتند که آخرین آن‌ها یکشنبه گذشته بود.

این رویداد نشان دهنده تشدید تنش‌ها در یکی از شلوغ‌ترین مسیر‌های کشتیرانی در سراسر جهان، از زمان آغاز جنگ میان ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل و مقاومت فلسطین از هفتم اکتبر گذشته است.

یک مقام نظامی آمریکا روز شنبه گفت: جمعه گذشته، یک کشتی تجاری متعلق به یک تاجر اسرائیلی در اقیانوس هند مورد حمله یک پهپاد شاهد ۱۳۶ قرار گرفت که گفته است.

شرکت امنیت دریایی امبری، از حمله به یک کشتی با پرچم مالتا در اثر انفجار پهپاد در نزدیکی آن، خبر داد که توسط یک شرکت فرانسوی اداره می‌شد.

هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی در حالی صورت می‌گیرد که آن‌ها هنگام عبور از دریای سرخ در نزدیکی خلیج عدن و باب المندب از ترس ضبط یا حمله نیرو‌های یمنی دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش کردند؛ نفتکش‌ها نیز مجبور به تغییر مسیر‌ها و دور زدن قاره آفریقا برای رسیدن به دریای مدیترانه شدند، که زمان و هزینه‌های حمل و نقل را برای رژیم موقت اسرائیل بسیار افزایش می‌دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ردیابی حمل و نقل، Freightos، هزینه‌های حمل و نقل از چین به بندر اشدود اسرائیل در دریای مدیترانه تنها در دو هفته آخر اکتبر گذشته بین ۹ تا ۱۴ درصد افزایش یافته است.

تهدید نیرو‌های یمنی برای کشتی‌هایی که با اسرائیل همکاری داشته و از باب المندب می‌گذرند، بر تجارت آن‌ها با شرق، به ویژه با آسیا تأثیر گذاشته است؛ ۱۰ درصد تجارت بین المللی دریایی سالانه از طریق عبور حدود ۲۱ هزار کشتی از طریق تنگه باب المندب که یمن بر آن نظارت دارد، انجام می‌شود و روزانه ۶ میلیون بشکه نفت از آن عبور می‌کند

در صورت ادامه خطرات تنگه باب المندب و تعرض به تجارت دریایی و توقیف کشتی‌های اسرائیلی، ممکن است حمل‌ونقل هوایی یا زمینی جایگزین شود که به معنای افزایش شدید هزینه‌ها برای اشغالگران است و اسرائیل همچنان در متقاعد کردن خطوط هوایی بین‌المللی برای از سرگیری پرواز‌های خود به اسرائیل با مشکلات زیادی مواجه است، زیرا این شرکت‌ها بر دریافت ضمانت‌هایی از کابینه اسرائیل برای جبران هر گونه خسارت‌های احتمالی اصرار دارند.

بر اساس داده‌های بانک جهانی، تجارت کالایی اسرائیل ۳۴.۶ درصد از تولید داخلی آن را در سال گذشته ۲۰۲۲ تشکیل می‌داد که به حدود ۵۲۲ میلیارد دلار رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها