معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج تاکید کرد؛

ضرورت حضور موسسه خیریه محکم در نشست های تصمیم ساز استان

معاونت استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان کرج روز یکشنبه پنجم آذرماه از موسسه خیریه محکم بازدید کرد و بر حضور این مجموعه در جامعه به ویژه نشست های تصمیم گیر و تصمیم ساز استان البرز تاکید ویژه داشت‌.
معاونت استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان کرج روز یکشنبه پنجم آذرماه از موسسه خیریه محکم بازدید کرد و بر حضور این مجموعه در جامعه به ویژه نشست های تصمیم گیر و تصمیم ساز استان البرز تاکید ویژه داشت‌.
کد خبر: ۱۴۳۳۱۲۷

به گزارش خبرنگار جام جم البرز،دکتر یحیی رمضانی معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در نشست با اعضای هیأت مدیره موسسه خیریه محکم اظهار داشت: درحال حاضر که در قرن ۲۱ حضور داریم جهان با اینکه به سوی دیتاها و ارتباطات قدم برداشته است اما جنبش های اجتماعی پیش آمده که به یک پدیده تبدیل شده و انجام دادن فعالیت های خیرخواهانه تبلور پیدا کرده است‌.

وی افزود: نباید به هیچ عنوان فکر کنیم در این دنیایی که گاهی اوقات وضعیت آشفته وجود دارد شخصی به دنبال انجام دادن کار خیر نیست در صورتی که مردم شریف ما همواره و در هر زمان راه خیر و نیکی کردن را انتخاب کرده اند و ما باید شرایط را برای اسباب خیر مهیا کنیم‌.

دکتر رمضانی افزود: ما در زمینه فراهم کردن اسباب خیر مراجعات مکرر داریم و در بعضی از مواقع  جامعه هدف ممکن است تکراری شده باشد زیرا در زمینه خیرین جانشین پروری ایجاد نشده است.

فرماندار کرج در ادامه تشریح کرد: در استان البرز برای انجام دادن فعالیت های خیرخواهانه فضا بسیار وجود دارد وهمچنین از خیرین سخاوتمند و باهمتی بر عهده داریم که باید با مدیریت درست این عزیزان در رفع مشکلات و دغدغه های استان قدم بردارند.

وی در ادامه اشاره کرد: جراحی هایی که شما عزیزان برای کودکانی که دچار ناهنجاری های مادرزادی انجام می‌دهید به صورتی می‌باشد که ما شاید حتی نتوانیم از شدت دلخراشی تصاویر آن را مشاهده کنیم اما با استفاده از عرصه طبابت خودتان انسانی که می‌تواند در آینده تاثیر گذار باشد را بهبود و ترمیم می‌کنید.

دکتر رمضانی با اشاره به اقدامات با ارزش و خیرخواهانه موسسه خیریه محکم در سراسر کشور گفت: امروز جامعه باید بداند که موسسه محکم فعالیتش بین مرگ و زندگی می‌باشد و امثال آقای دکتر دلشاد که این کار را انجام می‌دهند و در این قدم برداشتند به معنای آن است که دنیا را می‌سازند زیرا فردی که توسط شما عزیزان بهبود پیدا می‌کند می‌تواند سال ها بعد تاثیر گذار در جامعه و حتی در جهان باشد.

فرماندار کرج در ادامه تاکید داشت: باید موسسه محکم در شورای اداری و نشست های تصمیم ساز استان حضور پیدا کند. مانند قرارگاه اجتماعی که خلاء نبود این مجموعه در آن دیده می‌شود و پویشی با عنوان بانوان محکم ایجاد شود و مشارکت های اجتماعی داشته باشند تا به امید خداوند کمک هایی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و مالی به موسسه محکم بشود.

دکتر رمضانی در پایان با اشاره به این موضوع که حضور موسسه خیریه محکم باید پر رنگ تر از گذشته در جامعه باشد گفت: نسبت به تقویم زمانی فعالیت های موسسه محکم به جامعه معرفی شود به عنوان مثال در مراسم آئینی مذهبی شیرخوارگاه حسینی و یا همایش و مراسم هایی که جنبه فرهنگی و اجتماعی دارند و در طول سال برپا می‌شود حضور موسسه محکم می‌تواند معرفی خوب و کاملی به جامعه داشته باشد.

موسسه خیریه محکم،خانه امید کودکان بیمار ناهنجاریهای مادرزادی

دکتر صلاح الدین دلشاد مدیر عامل موسسه خیریه محکم در این نشست در رابطه با هدف آغاز فعالیت این موسسه خیریه گفت: به صورت کلی بیماری ها ۲ گونه هستند که یکسری از بیماری ها در طول زندگی،انسان گرفتار آن میشود مانند فشار خون، دیابت، سرطان و در مقابل یکسری دیگر از بیماری ها از بدو تولد با کودک همراه است یعنی در دوران جنینی نقصی رخ داده است و کودک با همان نقص متولد میشود که ساده ترین این نقص ها میتوان به بیماری شکاف لب،شکاف کام، مقعد بسته و یا روده بیرون از شکم اشاره کرد که به اینگونه بیماری ها،نقص تکاملی بدو تولد یا به اصطلاح ناهنجاری های مادرزادی می‌گویند. به دلیل اینکه زمان زاییده شدن از مادر این بیماری همراه کودک است اسم بیماری ناهنجاری مادرزادی می‌باشد.

وی افزود: بنده چون رشته ام فوق تخصص جراحی اطفال است و سالیان زیادی در جراحی اطفال بیمارستان علی اصغر(ع) تهران حضور داشتم با بسیاری از این کودکان که بیماری ناهنجاری مادرزادی داشتند روبرو می شدم و به چشم خود می دیدم که چقدر خانواده آنها مشکلات و دغدغه دارند. به عنوان مثال کودکی دچار بیماری هیرشپرونگ شده بود که انتهای روده بزرگ عصب نداشت و باید ۳ عمل بر روی این کودک انجام می شد اما خانواده به دلیل مشکلات مالی بعد از عمل اول دیگر نتوانستند دوباره برای درمان مراجعه کنند.

دکتر دلشاد در ادامه سخنان قبلی خود افزود: با روبرو شدن این موارد و مشاهده مشکلات مالی خانواده ها باعث شد که تلنگری در وجود ما زده شود و فکری برای این مسئله انجام بدهیم و باتوجه به همه این موضوعات در سال ۱۳۸۴ با جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و اصفهان ما این موسسه خیریه را با کمک تعدادی از خیرین تهرانی تأسیس کردم که نام این  موسسه را حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی که مخفف آن محکم است گذاشتیم.

مدیرعامل موسسه خیریه محکم در رابطه با بیماری های تحت پوشش در این موسسه خیریه گفت: در ابتدا با تحت پوشش تعداد ۳۰ بیماری موسسه کار خود را آغاز کرد که بیماری های قلبی، گوارشی، کلیه مجاری ادراری، دستگاه تناسلی، مغز اعصاب و ارتوپدی را شامل می شود که در حال حاظر تعداد بیماری تحت پوشش به عدد ۳۷ رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت های موسسه خیریه محکم در سراسر کشور اظهار داشت: در قالب گروه های جهادی با هماهنگی قبلی، یک بیمارستانی در یک استان برای ما مشخص می شود و به صورت تیمی در آنجا مستقر می شویم و عمل های مربوط به رشته خودمان را انجام می‌دهیم‌. خداوند را شکر می کنیم که با کمک خیرینی که ما را همراهی میکنند تا به این لحظه شرمنده هیچ بیماری نشده ایم‌ و سخت ترین عمل هایی که ممکن است در این ناهنجاری پیش بیاید به دست بهترین متخصصین کشور انجام می‌گیرد.

مدیرعامل موسسه خیریه محکم در رابطه با انگیزه وی برای انتخاب این راه گفت: آن لذت معنوی که انسان بدست می‌آورد با هیچ لذتی در دنیا قابل مقایسه نیست،انسان نمی تواند نسبت به مشکلات دیگران بی تفاوت عمل کند. انسان با انجام دادن این کارها به شرافت می رسد و از سوی دیگر مسئولیت هایی برای ما تعیین شده است که باید به آن ها ویژه عمل کنیم و نسبت به مشکلات پیرامون خود بی تفاوت نباشم.

دکتر دلشاد در پایان تاکید داشت: امیدواریم با همکاری مسئولین و رسانه های استان فعالیت، اقدامات و همچنین رسالت موسسه خیریه محکم به جامعه معرفی شود تا خانواده های عزیزی که دچار بیماری های حوزه فعالیت ما هستند برای درمان مراجعه کنند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها