یزد- معاون خدمات شهری شهرداری یزد از آغاز به کار خط دوم پردازش پسماند خانگی با تولید روزانه ٨٠ تن کود کمپوست در یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۳۰۷۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حمید رضا رحیمدل گفت: مرکز پردازش پسماند خانگی با ظرفیت ٣٠٠ تن از سال گذشته کار خود را شروع کرد که امروز بر اساس نقشه‌های فنی پیمانکاران که بایستی تحویل دهند با مراحل آزمایش سرد انجام شد.

وی افزود: این خط تولید با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در مساحت هفت هزار متر مربع راه اندازی شده که روزانه ٣٠٠ تن پسماند‌های خانگی وارد این خط شده و ٨٠ تن کود کمپوست تولید می‌شود.

رحیمدل با بیان اینکه در گذشته پسماند‌های خانگی در محل دفن تخلیه می‌شدند، اما اکنون مواد آلی حاصل از پسماند‌های خانگی وارد چرخه نهاد کشاورزی می‌شوند و برای کوددهی به فضای سبز استفاده می‌شوند، تصریح کرد: هنگامی که پسماند‌های خانگی در خط پردازش شدند ۴٠ درصد مواد آلی قابلیت دارد که به کود کمپوست تبدیل شود و این کار باعث می‌شود هم محل دفن دیرتر پر شود و هم به حفظ و صیانت از محیط زیست کمک کرده ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: پسماند‌های خانگی پس از جمع آوری به مدت سه ماه پشته گذاری و هوادهی می‌شوند تا به کود بلوغ تبدیل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها