معاون اقتصادی استاندار کرمان:

مجموعه فعالیت‌های استان کرمان با تیم اقتصادی پیش می‌رود

معاون اقتصادی استاندار کرمان در نشست تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال گفت:مجموعه فعالیت‌های استان کرمان با تیم اقتصادی پیش می‌رود.
معاون اقتصادی استاندار کرمان در نشست تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال گفت:مجموعه فعالیت‌های استان کرمان با تیم اقتصادی پیش می‌رود.
کد خبر: ۱۴۳۳۰۳۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ در این نشست که با حضور رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت، رئیس اتاق بازرگانی و مدیرکل صمت استان در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار کرمان گفت: مجموعه فعالیت‌های استان کرمان را با تیم اقتصادی پیش می‌بریم. بخش خصوصی استان همیشه پیشتاز و رو به جلو بوده است. 

وی عنوان کرد: اتاق بازرگانی کرمان به نوعی اتاق فکر استان است و در نشست‌های تخصصی از گروه‌های مختلف و صاحبان ایده و اندیشه استفاده می‌کند. 

معاون اقتصادی استاندار کرمان ابراز داشت: استان کرمان به واسطه وسعت و ظرفیت‌ها، در حوزه‌های مختلف پایلوت کشوری بوده و اکثر الگوهای تهیه شده در استان به عنوان کشوری مطرح و گسترش می‌یابند.

حسن‌زاده، بیان کرد: در تجارت الکترونیک شرکت‌های خصوصی باید پیشگام باشند. 

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت در این نشست عنوان کرد: رویکرد تجارت الکترونیک تا الان به صورت متمرکز پیگیری می‌شده و 44 درصد شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک در تهران مستقر هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های کشوری افزود: تجارت الکترونیک تک بخشی نیست و وزارتخانه‌ها و نهادهای متعددی در آن دخیل هستند. 

کلاهدوزان، ارزش معاملات تجارت الکترونیک استان کرمان در سال گذشته را 31 هزار میلیارد تومان و با 56 درصد رشد اعلام کرد و گفت: متوسط رشد کشوری در تجارت الکترونیک 48 درصد است. 

رئیس مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت ادامه داد: تعداد کل تراکنش‌های تجارت الکترونیک نیز در استان رشد 11 درصدی را در سال گذشته نشان می‌دهد.  

وی ابراز داشت: در سطح معاملات الکترونیکی دولتی هم کرمان به لحاظ مبلغ و تعداد رشد داشته است.
 
کلاهدوزان، بیان کرد: در شش ماهه اول امسال ارزش معاملات الکترونیکی استان با 125 درصد رشد، 25 هزار میلیارد تومان بوده است، اما در مجموع 2 درصد سهم کل کشور را دارد. 
 
وی گفت: در اکثر شاخص‌های تجارت الکترونیک، استان کرمان از متوسط کشور بالاتر و رشد قابل توجهی دارد و می‌تواند ارزش معاملات خود را به 150 هزار میلیارد تومان برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها