استاندار البرز گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر اول رییس جمهور و همچنین سفر رئیس قوه قضائیه به استان، انتقال زندانیان و تخلیه زندان رجایی شهر بود که محقق شد و این زندان بزرگ و ملی از بافت شهری کرج خارج شد.
استاندار البرز گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر اول رییس جمهور و همچنین سفر رئیس قوه قضائیه به استان، انتقال زندانیان و تخلیه زندان رجایی شهر بود که محقق شد و این زندان بزرگ و ملی از بافت شهری کرج خارج شد.
کد خبر: ۱۴۳۲۹۳۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مجتبی عبداللهی در نشست خبری شورای اطلاع رسانی دولت که همزمان با سفر قریب‌الوقوع آیت الله رئیسی رئیس جمهور در محل سالن جلسات نهاد ریاست جمهوری با حضور سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت، برگزار شد، با بیان اینکه به طور قطع برنامه های متعددی برای این سفر پرخطر و برکت مهیا شده، دستاوردها و ثمرات سفر اول را مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین شرایط البرز بعنوان استانی که از سال ۸۹ استقلال یافت تشریح کرد و در ابعاد مختلف به نیازها، مطالبات، ظرفیت ها، سرانه ها و زیرساخت های آن پرداخت.

عبداللهی ادامه داد: البرز مهاجرپذیرترین و متراکم ترین استان کشور است در حالی که تنها نیم درصد از مساحت خاک کشور را داراست.

وی گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر اول رییس جمهور و همچنین سفر رئیس قوه قضائیه به استان، انتقال زندانیان و تخلیه زندان رجایی شهر بود که محقق شد و این زندان بزرگ و ملی از بافت شهری کرج خارج شد.

استاندار البرز افزود: مجموعه ساختمان های زندان بزودی به یک مکان فرهنگی تبدیل می شود و اراضی مربوط به استان نیز در راستای مولدسازی در عمران و آبادانی استان صرف می شود.

وی با بیان اینکه البرز ۱۲ شهرک صنعتی بزرگ، ۱۷ لکه صنعتی و حدود ۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۸ لکه صنعتی به شهرک صنعتی تبدیل می شود همچنین میزان درآمد استان از صنایع در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: مجموعه فرودگاهی و اقتصادی پیام در استان البرز نیز دارای ظرفیت های فراوانی است که باید برای شکوفایی آن تلاش کنیم.

عبداللهی افزود: این استان ۵ هزار و ۲۵۰ شهید، ۱۳۲ شهید مدافع حرم، ۱۳ هزار جانباز، هزار و ۵۲ آزاده و ۱۷ هزار ایثارگر مهمان نیز دارد.

وی با بیان اینکه ۶ واکسن تولید داخلی کشور در جغرافیای البرز تولید شد، گفت: البرز ۶۰ درصد تولید داروی داخلی کشور را تامین می کند و در بسیاری از تولیدات مواد غذایی، قطعات خودرو و... دارای رتبه های برتر کشور است.

استاندار البرز افزود: ۱۲ مجتمع دانشگاهی و بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در البرز هستند و ۳۸۱ شرکت دانش بنیان در این استان مستقر هستند که رتبه چهارم کشور در استقرار شرکت های دانش بنیان را داریم و درصدد ارتقا این رتبه هستیم.

وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۸ درصد و در البرز حدود ۹ دهم به ازای هر هزار نفر است، گفت: ۲۰ بیمارستان شامل ۱۲ تا دولتی و ۸ تا خصوصی با ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در البرز مستقر هستند و برای رسیدن به میانگین کشوری و جمعیت استان به بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز نیاز داریم.

عبداللهی افزود: شهرستان فردیس فاقد بیمارستان بود که با توجه به مصوبات سفر قبل، با حضور رییس جمهور بیمارستانی دولتی شهید سلیمانی در این شهرستان مورد بهره برداری رسمی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تنش های آبی اشتهارد و مصوبات سفر اول در این خصوص، گفت: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور مصوب شد و آماده بهره برداری است چراکه این مشکل برای ۳۰ سال آینده برطرف شده است. 

استاندار البرز افزود: ارتقا ۳ شهر کمالشهر با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، محمدشهر با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ماهدشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت را در سفر اول از رئیس درخواست کردیم که مصوب شد.

وی با بیان اینکه البرز در سرانه های آموزشی و پرورشی، محروم ترین استان کشور است، گفت: این استان ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم دارد و تمامی مدارس استان دوشفیته و کلاس ها با جمعیت بالای ۳۲ نفر تشکیل می شود و اگر بخواهیم همه مدارس یک شیفت و کلاس ها ۳۰ نفره شود به حدود هزار مدرسه نیاز داریم. 

عبداللهی افزود: درصدد هستیم در سفر رئیس جمهور به استان چند واحد تولیدی و صنعتی بزرگ را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی گفت: سفر اول رییس جمهور به استان البرز سرشار از برکات بود و دستاوردهای بزرگی داشت و باور داریم در سفر دوم نیز استمرار خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها