رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: رعایت اصل
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: رعایت اصل "بی‌طرفی" همواره در تمامی سطوح انتخابات مورد تأکید بوده و خط قرمز ستاد انتخابات کشور است.
کد خبر: ۱۴۳۲۳۳۸
نویسنده علیرضا زرگر

به گزارش جام جم آنلاین سمنان ، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در همایش فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان سمنان در استانداری سمنان اظهار داشت: دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات در تمام مراحل و فرآیند برگزاری انتخابات حتی نباید اجازه دهند شائبه طرفداری ایجاد شود

وی با بیان اینکه رعایت اصل بی‌طرفی خط قرمز ستاد انتخابات کشور است افزود: درواقع ما در انتخابات امانت‌دار آرای مردم هستیم و به مُرّ قانون عمل خواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تغییرات قانون جدید انتخابات کشور عنوان کرد: در قانون جدید انتخابات، آمادگی کامل شعب اخذ رأی یک روز قبل از رأی‌گیری مورد تأکید قرارگرفته و بر همین اساس اقدامات اجرایی برنامه‌ریزی‌شده و در حال اجرا است.

شاهچراغی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های مناسب برای تسهیل در دسترسی عموم مردم به شعب و آمادگی کامل روند اخذ رأی امری ضروری و حائز اهمیت است عنوان کرد: و بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی در استان موظف هستند تا در حد مقدورات و بضاعت اعم‌ از نیروی انسانی و تجهیزات در بحث انتخابات همکاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید دقت لازم و کافی در انتخاب دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در شعب اخذ رأی در دستور کار ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها قرار گیرد خاطرنشان کرد: همه افراد از مجریان انتخابات تا داوطلبان با اجرای دقیق و تمکین از قانون انتخابات در تضمین سلامت انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور، ارائه آموزش‌ها درباره قانون انتخابات برای دست‌اندرکاران ستاد انتخابات استان‌ها را از دیگر مواردی دانست که باید در قالب کارگاه‌های آموزشی به‌منظور اشرافیت کامل و برگزاری هرچه بهتر انتخابات، مدنظر قرار گیرد.

شاهچراغی با تأکید بر لزوم شفافیت در اطلاع‌رسانی فرایند انتخابات و سرعت عمل درباره آن و تأثیر این مهم در افزایش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به‌موقع و انتشار جامع و مدون‌ اخبار و اطلاعات مرتبط با روند برگزاری انتخابات برای آحاد اقشار مردم، امری ضروری بوده و در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو تأثیر شایانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی در بین مردم از طریق به‌کارگیری اقدامات مطلوب و اطلاع‌رسانی دستاوردها و موفقیت‌های حاصل‌شده باید موردتوجه جدی مسئولان باشد تصریح کرد: حضور میدانی مدیران در حل مشکلات مردم، از مواردی است که باید در راستای حفظ سرمایه اجتماعی نظام و افزایش اعتماد عمومی، در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور از "انتخابات" به‌عنوان نماد وحدت و همبستگی ملت ایران برای تعیین سرنوشت خود یاد کرد و گفت: رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی در این مسیر موجب افزایش مشارکت و تضمین‌کننده امنیت و پیشرفت کشور خواهد بود.

شاهچراغی با اشاره به عملکرد مناسب استان سمنان در آماده‌سازی و اجرای الزامات برگزاری انتخابات اسفندماه امسال بیان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده توسط استاندار سمنان، تاکنون اقدامات در راستای فرایند انتخابات به‌خوبی اجرایی شده است.

وی افزود: در ادامه مسیر نیز باید از شعب اخذ رأی پیش‌بینی‌شده به‌صورت میدانی و دقیق بازدید صورت‌ گرفته و به‌صورت مستمر تمامی ملاحظات و تمهیدات لازم در شعب اخذ رأی به‌منظور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم و مطلوب پیش‌بینی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها