مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه؛

پیگیری پرداخت غرامت به ۶ فوتی صاعقه در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از پیگیری برای پرداخت غرامت به شش فوتی ناشی از صاعقه در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۱۷۳۸

جام جم آنلاین؛ افشین یگانه ، با بیان اینکه مقرر شده به افرادی که بر اثر حوادث طبیعی از جمله رعد و برق فوت می‌کنند مبلغی به عنوان غرامت و بابت هزینه کفن و دفن پرداخت شود، گفت: پرداخت این هزینه از سوی سازمان مدیریت بحران کشور انجام شده و نیازمند طی مراحل اداری است.

وی با بیان اینکه فوت فردی که بر اثر صاعقه از دنیا رفته باید ابتدا به تایید فرمانداران هر شهرستان و همچنین پزشک قانونی برسد، افزود: در گام بعدی، پرداخت غرامت باید در ستاد بحران استان مصوب شده و در نهایت به سازمان مدیریت بحران کشور ارجاع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، تعداد افرادی که در کرمانشاه مشمول دریافت غرامت فوت به دلیل صاعقه هستند را ۶ نفر اعلام کرد و یادآور شد: بازه زمانی در نظر گرفته شده برای پرداخت غرامت به فوتی‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون است.

به گفته این مسئول، پنج نفر از این فوتی‌ها مربوط به سال جاری بوده اند که عمدتا در فصل بهار جان خود را به دلیل برخورد صاعقه از دست دادند.

یگانه خاطرنشان کرد: ۶ فوتی صاعقه در کرمانشاه مربوط به شهرستان‌های هرسین، صحنه و دالاهو و عمدتا کشاورز و دامدار بوده اند که پیگیری برای پرداخت غرامت به بازماندگان آنها در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن بارش‌های پاییزی قابل توجه که معمولا با رعد و برق همراه است، از افراد خواست در روزهای بارانی از قرار گرفتن در محیط‌های باز خصوصا دشت‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند و گفت: کشاورزان، دامداران و عشایر کوچ رو از بیشترین گروه‌های در معرض خطر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها