در راستای آمادگی لازم جهت پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان؛

برگزاری جلسه ویژه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان کرمانشاه

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیک بارش‌های سامانه مستقر در جو استان را ظهر امروز (۲۹ آبان) خواهیم داشت، از افت قابل توجه دمای شبانه در برخی نقاط استان خبر داد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیک بارش‌های سامانه مستقر در جو استان را ظهر امروز (۲۹ آبان) خواهیم داشت، از افت قابل توجه دمای شبانه در برخی نقاط استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۱۷۳۱

ظهر امروز پیک بارش‌های کرمانشاه را خواهیم داشت/ دمای برخی نقاط زیر صفر می‌رود

جام جم آنلاین؛ علی محمد زورآوند، با اشاره به سامانه بارشی قوی که اکنون بر جو استان حاکم است، پیش‌بینی کرد میانگین بارش این موج برای استان به حدود ۳۰ تا ۳۵ میلی‌متر و در نقاطی که پیک بارش را داریم به ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر برسد.

وی پیک بارش‌های حاصل از این موج را مربوط به ظهر امروز(دوشنبه) دانست و خاطرنشان کرد: عمده بارش را در مناطق اورامانات و شرق تا جنوب شرق استان خواهیم داشت.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از تداوم بارش‌های این سامانه طی فردا، سه شنبه نیز خبر داد.

وی به میزان بارش های این سامانه تا صبح امروز هم اشاره کرد و گفت: میانگین بارش این موج برای استان تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز(دوشنبه) ۱۸ میلی‌متر بوده و عمده بارش را نیز از گیلانغرب و جوانرود به میزان ۴۲ میلی‌متر، روانسر ۳۵ میلی‌متر و قصرشیرین به میزان ۲۸ میلی‌متر شاهد بودیم.

زورآوند از احتمال بروز سیلاب محلی در نقاطی که پیک بارش را داریم یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه زمین آماده جذب بارش بوده و رودخانه‌ها خالی است، احتمال بروز سیلاب گسترده کمتر وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به روند کاهشی دمای هوای استان طی روزهای آتی، عنوان کرد: حداکثر دما بین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد و حداقل دما نیز سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افت خواهد داشت و در برخی نقاط استان حداقل دمای زیر صفر را حتی تا چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر در نواحی سردسیر شاهد خواهیم بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه معتقد است، با توجه به روند کاهشی دمای هوا، احتمال اینکه انتهای فعالیت این موج بارشی همراه با بارش برف در گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان باشد، وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه از کاهش ۳۰ درصدی بارندگی‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری(اول مهر) نسبت به دوره بلندمدت خبر داد و ابراز امیدواری کرد با بارش خوبی که در پیش داریم بخش زیادی از این کاهش بارندگی جبران شود.

زوراوند عنوان کرد: اواسط هفته آینده ( ۵ و ۶ آذر) نیز سامانه بارشی دیگری کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که بارش‌ حاصل از آن در صورتی که تغییری در نقشه‌ها ایجاد نشود، قابل توجه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها