مدیریت بحران مازندران در پی بارش‌های رگباری گاهی شدید از امشب تا صبح چهارشنبه در استان درباره احتمال وقوع سیل هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۳۱۷۰۴

 به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: براساس پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر نفوذ سامانه بارشی از شب دوشنبه 29 آبان تا صبح چهارشنبه اول آذر همراه با بارندگی گاهی با رگبار شدید، رعدو برق، وزش باد شدید، کاهش دما، احتمال تگرگ، مه گرفتگی و بارش برف در ارتفاعات بالای 2000 متر در استان با هشدار سطح نارنجی همراه است.

حسینعلی محمدی ،  سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، آبگرفتگی معابر، کاهش دید، ریزش سنگ، رانش زمین، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی، احتمال خسارت به تابلو‌ها و سازه‌های موقتی و کم مقاوم ، شکستن درختان کهنسال ، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و ریلی را از پیامد های این سامانه جوی در استان عنوان کرد.

 محمدی با بیان اینکه در این مدت  نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام تجهیزات برای خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی در آماده باش هستند افزود: به رانندگان رعایت نکات ایمنی هنگام تردد به ویژه تردد شبانه در جاده‌های استان ومحور‌های کوهستانی ، به کوهنوردان و طبیعت گردان پرهیز از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز و دامداران هم، نگهداری دام‌ها در مناطق امن به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز  را توصیه کرد.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با تاکید بر اقدام  شهرداران در این مدت برای پاکسازی جوی‌ها ، لایروبی دهانه پل ها، کانال های انتقال آب و آب روها و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها، ضمن اعلام محدودیت باغداران در فعالیتهای کشاورزی، به فعالان دریایی توصیه کرد: از فعالیت های تفریحی و صیادی در زمان مواج و طوفانی بودن دریا پرهیز و صاحبان مزارع پرورش ماهی هم برای کاهش خسارت به عملیات پیشگیرانه اقدام کنند.

محمدی  همچنین گفت: دستگاههای اجرایی، پیمانکاران و صاحبان کارگاه ها برای خارج کردن ماشین آلات، کارگاهها و سازه های موقت از بستر  و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اقدامات لازم را انجام دهند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها