مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طی دو سال اخیر ۳۰ پروژه در حوزه آبرسانی با ارزش اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان در شهرستان رودان اجرا شده است. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طی دو سال اخیر ۳۰ پروژه در حوزه آبرسانی با ارزش اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان در شهرستان رودان اجرا شده است. 
کد خبر: ۱۴۳۱۴۵۲

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طی دو سال اخیر ۳۰ پروژه در حوزه آبرسانی با ارزش اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان در شهرستان رودان اجرا شده است. 

عبدالحمید حمزه پور در جلسه شورای اداری رودان با بیان اینکه شهرستان رودان یکی از معدود مناطق پرآب استان هرمزگان است که در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها سفره زیرزمینی پایدارتری دارد،افزود: این وضعیت نباید ما را به سمت عدم رعایت صرفه‌جویی سوق دهد چرا که این ظرفیت برای همیشه پایدار نخواهد بود و باید با هدف آینده نگری به آن توجه کرد. 

وی در تشریح میزان مصرف آب در شهرستان رودان افزود: آبفای هرمزگان برای شهرستان رودان بیش از دو برابر سرانه استاندارد آب تولید می‌کند و این نشان می‌دهد که میزان مصرف در این شهرستان زیاد است و مشترکین باید در زمینه مصرف آب توجه ویژه داشته باشند. 

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، خطر فرونشست و شوری آب را جدی دانست و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا با مصرف بهینه در بخش شرب و غیر شرب مصرف بهینه داشته باشیم. به گفته وی، آب ارزان‌ترین کالایی است که هم ارزش بالا دارد و هم جایگزینی ندارد.

 حمزه پور در ادامه به پروژه‌های آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب جهاد آبرسانی اشاره کرد و افزود: طبق قرارداد و تفاهم‌نامه انجام شده وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که معین این قرارگاه در هرمزگان نیروی دریایی سپاه است، باید ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در استان هرمزگان اجرا شود که تاکنون نیمی از این تعهدات به سرانجام رسیده است.

 

وی، سهم رودان از این قرارداد را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سه مجتمع خیرآباد، جغین و فاریاب در این قالب آبرسانی می‌شوند. وی افزود: در این راستا ۴۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا و چهار حلقه چاه عمیق تجهیز شده است. 

 

سرتیپ دوم پاسدار محمد نجفی جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی دریای سپاه نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مدیرعامل آب‌ و فاضلاب هرمزگان در اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی، افزود: تعامل و همکاری آبفا با سپاه خوب است و باعث شده تا شاهد تحولات زیادی در حوزه آبرسانی باشیم. 

وی ابراز امیدواری کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال‌های آتی مشکلات حوزه آب شرب هرمزگان کاهش و نیاز آبی استان در وضعیت مطلوبی قرار خواهد گرفت. 

 

در ادامه این جلسه سالاری فرماندار رودان نیز از تلاش‌های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در اجرای پروژه‌های آبرسانی تشکر و قدردانی کرد.

newsQrCode
برچسب ها: ابفا هرمز رودان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها