: تصمیم امریکا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروههای تروریستی با واکنش های بسیاری در داخل و خارج مواجه شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۱

حمایت های مردمی و گروههای سیاسی داخلی که در دو جبهه متفاوت اصلاح طلبان و اصولگرایان در داخل قابل ترسیم است ، نشان از پایگاه مردمی سپاه دارد. هدفهای احتمالی امریکا را می توان از لابه لای تحلیل های رسانه های غربی بخوبی دریافت . اولین هدف را باید راه انداختن جنگ روانی علیه کشورمان و برقراری پیوند سپاه با گروههای تروریستی دانست ؛ هدفی که سالهاست از زبان سردمداران امریکایی دنبال شده و می شود.
هدف دوم ، تضعیف پایگاه داخلی سپاه در میان مردم و گروههاست که با واکنش های روزهای اخیر عملا با ناکامی روبه رو شده است. این هدف با صراحت در تحلیل هرالد تریبیون آمده است . این نشریه غربی می نویسد: «یکی از هدفهای امریکا در تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران ، ایجاد شکاف در افکار عمومی مردم ایران است».
بی.بی.سی در تحلیلی متفاوت چنین می نویسد: «تصمیم امریکا برای گنجاندن احتمالی نام سپاه در فهرست گروههای تروریستی ، بخشی از برنامه کلان تر امریکا برای مقابله با دولت احمدی نژاد است».
بی.بی.سی در ادامه تصریح می کند: «به عبارت دیگر فشار امریکا به سپاه به منظور اعمال فشار به دولت احمدی نژاد است».(1)
سپاه ، فرزند انقلاب و پاسدار ارزش های آن است و به همین دلیل همواره در نزد مردم و همه جریان های سیاسی از محبوبیت بالایی برخوردار است . بخش عمده نگرانی امریکا به توانمندی های این نهاد مردمی و نظامی بازمی گردد. در این موضوع امریکایی ها عملا خواسته اند پاسخگوی نگرانی های رژیم صهیونیستی باشند. آنان بخوبی می دانند سپاه ، ارتش و بسیج موثرترین پایگاه های بازدارنده در برابر هر تهدیدی به شمار می روند. از این رو دفاع از نهادهای انقلابی بویژه سپاه امروز و همیشه یک وظیفه ملی و انقلابی محسوب می شود. هرچند می دانیم و می دانید از ناحیه تهدیدات دشمن اصلی این مرز و بوم هیچ گردی بر این شجره طیبه انقلاب نخواهد نشست.
1- ( 28 مرداد 1386 - مقاله تشدید فشار امریکا علیه سپاه پاسداران - بی.بی.سی)

بیژن مقدم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها