سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دور دوم سفر استانی به چهارمحال‌وبختیاری رفت و استقبال مردمی در این استان هم به‌نوعی رکورد زد؛ مهمان‌نوازی مردم در شهرهای چهارمحال‌وبختیاری قاب‌های کم‌نظیری از حضور مردمی خلق کرد و پایان‌بند این سفر استانی هم بازشدن گره‌های قدیمی استان بود.
کد خبر: ۱۴۳۱۳۳۸
 
همچنین معاون اجرایی رئیس‌جمهور در خصوص دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال‌وبختیاری خبر داد که در دور دوم سفر دولت مردمی به این استان ۱۱هزار میلیارد تومان به حوزه‌های عمرانی اختصاص داده شد. در سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به چهارمحال‌وبختیاری، بهره‌برداری از ۱۵ طرح‌آبرسانی ازجمله طرح انتقال آب و آب‌گیری سد باباحیدر شهرستان فارسان و طرح آبرسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال‌وبختیاری ازجمله برنامه‌هایی بود که با حضور رئیس‌جمهور در این استان انجام شد. دیدار مردمی در مصلای امام‌خمینی(ره) شهرکرد، دیدار با نخبگان و نمایندگان عشایر و حضور در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر دور دوم به استان بود. رئیسی‌ در سفر به چهارمحال‌وبختیاری همچنین از دستاوردهای نخبگان و فناوران در پارک علم‌وفناوری استان از نزدیک دیدن کرد و با نخبگان به گفت‌وگو نشست. همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور طرح‌های مختلف زیرساختی در بخش راه‌وشهرسازی، واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، بهداشت و درمان و برق‌رسانی نیز با حضور وزرا یا مسئولان وزارتخانه‌ها بهره‌برداری یا اجرایی شد. همچنین تعدادی از وزرا به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور به شهرستان‌های این استان سفر کردند و از نزدیک پیگیر مطالبات مردمی و مصوبات دور اول سفر بودند. رئیس‌جمهور پس‌از نشست خبری درجمع خبرنگاران، چهارمحال‌وبختیاری را به مقصد تهران ترک کرد.
   
توجه ویژه دولت به مسکن و ازدواج 
رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که دولت نسبت به اشتغال، مسکن و ازدواج جوان‌ها حساسیت بسیاری دارد، گفت: قیمت ۱۱ کالا در کالابرگ ثابت می‌ماند تا به آرامش بازار کمک شود. سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از مردم استان برای حضورشان، وفاداری و صفای‌شان تشکر می‌کنم. وی تصریح کرد: معیشت و سفره مردم دغدغه ما است و مهار تورم و تنظیم بازار همواره مورد توجه دولت است و دولت به‌دنبال کنترل عوامل ایجادکننده تورم است. رشد نقدینگی بنابر اعلام آمار بانک‌مرکزی به ۲۶.۵درصد رسیده و یکی از عوامل مؤثر در تورم مهار شده است.
همچنین رئیسی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی، توسعه و فعالان اقتصادی چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: امری که همه باید بر آن تاکید داشته باشند اجرای عدالت است. رئیس‌جمهور در جمع نخبگان پارک علم و فناوری چهارمحال‌وبختیاری هم گفت: ما باید در کشور از علم و دانش‌مان بهره ببریم و دانایی‌ها را به توانایی‌ها تبدیل کنیم که دانش‌بنیان‌ها این نیاز کشور را فراهم ساختند و لازم است بحث تجاری‌سازی و بازاریابی برای آنها صورت بگیرد. بنابراین با حضور رئیس‌جمهور ۱۹ تفاهم‌نامه به ارزش ۶۳هزارمیلیارد تومان با هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نهایی و امضا شد.‌ 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها