معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت:

رشد آمار صدور پروانه ساختمان دربافت های فرسوده اصفهان

به مناسبت ۲۱ آبان ماه؛ مراسم یادواره شهدای پتروپالایش اصفهان با حضور مسولان برگزار شد

در اوج جنگ تحمیلی و زمانی که رژیم بعث صد‌ام تلاش می‌کرد‌ صنعت نفت ایران را فلج کند‌، طی روزهای ۲۱ و ۲۳ آبان ماه ۱۳۶۵ حملات شد‌ید‌ی از سوی نیروی هوایی عراق به پالایشگاه‌های آباد‌ان، تبریز و اصفهان صورت گرفت؛
کد خبر: ۱۴۳۱۲۱۲

مدیر عامل پتروپالایش اصفهان در یادواره شهدای این شرکت عنوان کرد:

استفاده از تجربیات ایثارگران در جنگ اقتصادی راهگشاست. تکریم خانواده شهدا و ایثارگران یک تعارف نیست بلکه یک وظیفه و حقیقت است.

جام جم آنلاین اصفهان؛ د‌ر روز ۲۱ آبان ماه بمب افکن‌های د‌شمن، پالایشگاه اصفهان را ۲ بار مورد‌ حمله موشکی قرار د‌اد‌ند‌ و زیان‌هایی را به آن وارد‌ کرد‌ند‌.

در دوران دفاع مقدس ، پالایشگاه اصفهان ۱۶ بار مورد حمله هوایی دشمن بعثی قرار گرفت که ۷ بار آن موثر واقع شد. در بمباران ۲۱ آبان سال ۶۵   ۷ نفر از کارکنان این شرکت به شهادت رسیدند و ۸ نفر دیگر در جبهه ها به فیض شهادت نایل آمدند.

به همین مناسبت هر ساله به مناسبت ۲۱ آبان سالروز شهدای هلدینگ پتروپالایش اصفهان برنامه ای برای قدردانی از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران پتروپالایش اصفهان برگزار می شود که امسال نیز به همین مناسبت با حضور مسولان کشوری و استانی صنعت نفت مراسم تجلیل از خانواده های شهدا در سالن اجتماعات شهرک شهید محمد منتظری برگزار شد.

در این آیین ، رئیس امور ایثارگران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما مدیون جانفشانی این عزیزان و خانواده‌های آنان هستیم افزود: همه شهدا یک پیام واحد برای تک تک ما داشته اند شهدا با صدای بلند فریاد زدنند جسم مان را به خاک ، روح مان را به خدا و راه مان را به شما می سپاریم.

نوری ، با اظهار خرسندی از حضور در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران پتروپالایش اصفهان گفت: از همه مدیران و مسولان هلدینگ پتروپالایش اصفهان به جهت برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای این شرکت که کلیه خانواده های شهدا را دور یکدیگر جمع می کنند قدردانی کرده و به همه خانواده های شهدا اعلام می کنیم که در جهت خدمت رسانی به شما ما خود را مسول می دانیم و هر کاری انجام دهیم خدمت حداقلی برای شما بزرگواران است .

وی با قدردانی از حضور مسولان شرکت های پالایش نفت امام خمینی(ره) شاهزند اراک، لاوان، خطوط لوله و مخابرات، شرکت ملی پخش منطقه اصفهان و مدیر روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بابت حضور در یادواره شهدای هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: امیدواریم با ارائه راهکارها و رهنمودهای خود ما را در مسیری که پیش روی داریم کمک و یاری کنید .

آرامش امروز کشور مدیون خانواده های شهدا ست

در ادامه این آیین، مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان

با اشاره به اینکه در مسیر مستقیم و راهی که خدا برای انبیاء و امامان ترسیم کرده همانا حرکت در مسیر سیر الی الله است افزود: ، انقلاب  اسلامی ما انقلابی بود که توانست استکبار جهانی را از این کشور بیرون کرده و در دنیا به چالش بکشد.

دکتر محسن قدیری، با بیان اینکه در کتاب سرویس های بیگانه در واقع از انقلاب اسلامی به عنوان جنگ جهانی چهارم یاد شده است که حمکرانی مستضعفان برای آن محقق شده است گفت: قطعا شهدا توانسته اند با خون خود این نهال کوچک را آبیاری کنند، شهدا با خونشان توانسته اند توطئه ها را خنثی کنند و دست اجانب و چپاول استعمار و استثمار را از این مملکت کوتاه کنند .

وی تصریح کرد: به نوبه خود به خانواده شهدا ، مادران، همسران و فرزندان شهدا تسلیت و تعزیت می گویم اما به جهت اینکه شهدا توانستند در مسیر راه تکامل انسان حرکت کنند و یک شبه ره هفتاد ساله را طی نمایند و به مسیر تعالی که خداوند تعیین کرده برسند به خانواده های شهدا تبریک می گویم .

دکتر  قدیری، ضمن قدردانی از حضور ایثارگران و خانواده‌های آنها در این مراسم اظهار داشت: تجلیل از جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در صنعت نفت همواره از اولویت‌‌ها بوده است. ما باید راه شهدا را گلباران کنیم و امیدوارم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم چرا که هریک از این کرسی ها امروزما از خون شهداست و امیدوارم که ما شرمنده خون این عزیزان نباشیم .

ولایتمداری و تبعیت از امام راحل خصیصه‌ی بارز شهدا بود

مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ادامه ولایتمداری و تبعیت از امام راحل را خصیصه‌ی بارز شهدا برشمرد و گفت: شهدای ما در راستای اطاعت از فرمان امام راحل مبنی بر جهاد در برابر دشمن در جبهه‌ها حضور یافتند و در برابر تجاوز دشمن ایستادند؛ این خصیصه مردان و زنان بزرگ است که در راه دفاع از کشور از جان خود گذشتند و هیچ سعادت و توفیقی بالاتر از شهادت نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل از مقام ایثارگران است، افزود:  استفاده از تجربیات ایثارگران در جنگ اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد،  باید توجه داشت که اگر ایثار رزمندگان نبود شاهد آرامش امروز کشور نبودیم.

وی تصریح کرد: احترام و تکریم خانواده ایثارگران و شهدا یک تعارف نیست بلکه یک وظیفه و حقیقت است و همه ما باید افتخار کنیم که خادم ایثارگران و خانواده عزیز شهدا، جانبازان و آزادگان باشیم.

شهدا، جانبازان و ایثارگران از سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند

در ادامه این مراسم، معاون منابع انسانی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: اقتدار، عزت و امنیت ایران به رغم توطئه‌های فرهنگی دشمنان مدیون حماسه‌سازی رزمندگان جان‌ برکف اسلام در دوران دفاع مقدس و صبر و ایثار خانواده شهیدان است.

محمد ده بیدیان، افزود: تکریم خانواده شهدا و ایثارگران فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می‌کند، شهدا، جانبازان و ایثارگران از سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند و امروز ما عزت، امنیت و اقتدار کشور را مدیون رشادت و از خودگذشتگی شهدا هستیم.

وی افزود: خانواده معظم شهدا در دفاع از ارزش‌های اسلامی تمام هستی خود را تقدیم راه خدا کردند و این کمترین وظیفه مسئولان است که از  آنان تقدیر کنند. اگر اکنون عزتمندیم به برکت خانواده شهدا و ایثارگران است، چرا که آنها با ایثارشان امنیت میهن اسلامی راحفظ کردند، بنابراین باید فرصت خدمت به خانواده شهدا را قدر بدانیم.

گفتنی است در این آیین از ۱۵خانواده شهید و ایثارگر هلدینگ پتروپالایش اصفهان تجلیل به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها