تیم‌ملی نوجوانان، برای صعود آماده است

حمله به دروازه نیوکالدونیا

جمعه ساعت ۱۵و ۳۰دقیقه تیم‌ملی فوتبال نوجوانان ایران دردور سوم مرحله گروهی به مصاف نیوکالدونیا می‌رود تا باکسب یک پیروزی، به روند خوب خود درجام‌جهانی ادامه دهد.
کد خبر: ۱۴۳۱۱۶۹
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش
 
روزی که معلوم شد نوجوانان ایران با برزیل و انگلیس در گروه مرگ قرار گرفته، شاید خیلی‌ها ته ذهنشان به این فکر می‌کردند که شاید بازی آخر ما با نیوکالدونیا، بعد از دو باخت احتمالی مقابل برزیل و انگلیس جنبه تشریفاتی داشته باشد، اما همان روزها حسین عبدی با شناختی که از تیمش داشت با قدرت گفت ترسی از بازی با تیم‌های بزرگ ندارند. حالا یوزهای ایرانی به همه ثابت کرده‌اند که در این تورنمنت از هیچ تیمی نمی‌ترسند. ما برزیل را در روز نخست ۳ بر ۲ شکست دادیم و مقابل انگلیس هم فاصله چندانی با کسب امتیاز نداشتیم و در ثانیه‌های پایانی روی یک اتفاق دروازه‌مان باز شد. اما هنوز چیزی تمام نشده است. صعود ایران به مرحله بعد تقریبا مسجل است و بازی‌های همزمان روز جمعه جایگاه ایران را در جدول گروه C مشخص می‌‌کند. تیم حسین عبدی حتی می‌تواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود.

چطور صدرنشین می‌شویم؟
مسیر صدرنشینی تیم فوتبال نوجوانان این گونه است که برزیل فردا انگلیس را ببرد و ما هم ۱۰ گل یا بیشتر به نیوکالدونیا بزنیم. در این صورت هر ۳ تیم ایران، برزیل و انگلیس ۶ امتیازی می‌شوند و ما می‌توانیم با تفاضل گل به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شویم. این‌که برزیل – انگلیس را ببرد اتفاق دور از ذهنی نیست، درست مثل برد پرگل ما مقابل نیوکالدونیا. انگلیس در مصاف با نیوکالدونیا ۴۱شوت به سمت دروازه داشت که ۱۰شوت آنها گل شد. جالب آن‌که برزیل در آماری عجیب‌تر ۸۱ شوت به سمت دروازه نیوکالدونیا داشت با ۲۳ ضربه در چارچوب و ۹ گل. با این آمارها می‌توان امیدوار بود که تیم حسین عبدی در یک بازی سراسر هجومی با موقعیت‌های زیادی که روی دروازه ضعیف‌ترین تیم این تورنمنت ایجاد می‌کند گل‌های زیادی هم به ثمر برساند. پس همان‌طور که اشاره شد سرنوشت صدرنشینی تماما دست ما نیست. اگر انگلیس فردا از برزیل امتیاز بگیرد صدرنشین خواهد شد و ما به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود می‌کنیم. احتمال دیگری هم‌ که وجود دارد این که برزیل انگلیس را ببرد و ما کمتر از ۹ گل به نیوکالدونیا بزنیم که در این صورت در گروه‌مان سوم می‌شویم و به عنوان یکی از ۴ تیم برتر سوم گروه‌ها باز جواز حضور در مرحله حذفی را به دست خواهیم آورد. 
 
حریف احتمالی دور بعد
طبیعتا تفاوت‌هایی وجود دارد بین صعود از گروه به عنوان تیم اول، تیم دوم یا تیم سوم. اگر صدرنشین شویم در یک هشتم نهایی قطعا به یکی از تیم‌های سوم گروه‌ها (شاید ازبکستان یا مکزیک) برخورد خواهیم کرد. اگر دوم شویم به تیم دوم گروه A می‌خوریم که از بین مراکش یا اندونزی میزبان خواهد بود و باز هم قرعه بدی محسوب نمی‌شود، اما در صورت صعود به عنوان تیم سوم گروه، حریف احتمالی ایران در مرحله اول حذفی اکوادور یا اسپانیا خواهد بود که در گروه‌های A و  B شانس صدرنشینی دارند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها