بعد از کشتی آزاد، نوبت به قهرمانی فرنگی‌ رسید

فرنگی‌کاران ایران بر بام آسیا

مربی تیم ملی کشتی آزاد با انتقاد از ادامه سقوط کشتی کرمانشاه، گفت: وضعیت کشتی این استان به جایی رسیده که در هیچ کدام از رده های ملی نه تنها کشتی‌گیر ندارد، بلکه حریف تمرینی هم نیستند!
کد خبر: ۱۴۳۱۱۵۲

جام جم آنلاین؛ احسان امینی ، درباره ادامه شرایط اسفبار کشتی کرمانشاه و کسب تنها یک مدال برنز در رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان ایران، اظهار کرد: چند سالی هست که از کشتی کرمانشاه دورم اما نتایج آن را دنبال می‌کنم. متاسفانه کشتی کرمانشاه هیچ نشانی با جایگاه و پتانسیل خود ندارد و چند سالی است شدیدا دچار افت شده است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد، افزود: وضعیت کشتی کرمانشاه به حدی بد است که ما هیچ ملی‌پوشی از این استان در هیچ کدام از رده های تیم‌های ملی نداشته‌ایم و حتی حریفان تمرینی نیز از کرمانشاه در تیم‌های ملی حضور ندارند. تنها سبحان یاری بود که جسته و گریخته در اردوها حضور داشت.

وی درباره دلایل سقوط کشتی کرمانشاه، گفت: مسئولانی که در کشتی کرمانشاه سمت دارند باید در اینباره توضیح بدهند و بگویند چرا کشتی کرمانشاه با این پتانسلی که دارد کارش به اینجا کشیده شده است. من در کشتی کرمانشاه سمتی ندارم و از آنجا که حضور ندارم نمی‌توانم درباره دلایل وضعیت آن به خوبی توضیح بدهم اما رییس هیات کشتی کرمانشاه، مدیر فنی و دیگر دست اندرکاران کشتی این استان باید بگویند که چرا ۱۲ سال است حضور دارند و کشتی کرمانشاه را به این نقطه رسانده‌اند.

دارنده مدال طلای آسیا با اشاره به ادامه ناکامی‌های کشتی‌گیران کرمانشاه در مسابقات کشوری، گفت: ما در هیچ کدام از رده‌های آزاد و فرنگی نتوانسته‌ایم عنوانی کسب کنیم. کشتی کرمانشاه همیشه در کنار مازندران و تهران جزو ۳ تیم برتر مسابقات کشتی آزاد بود و همیشه جزو ۳ یا ۴ تیم برتر کشور بود اما الان هیچ جایگاهی ندارد. استعدادهای بسیار خوبی در کشتی کرمانشاه حضور دارند که با یک مدیریت قوی و با برنامه می‌توانند خود را به سطح اول کشتی ایران برسانند.

وی افزود: متاسفانه برنامه خاصی برای رشد کشتی کرمانشاه وجود ندارد و می‌توان با اقدامات درست و حضور یک مدیریت قوی، کشتی این استان را دوباره به روزهای اوج خود بازگرداند. برگزاری و تدارک منظم مسابقات آموزشگاهی، استانی، کشوری، لیگ و میزبانی از اردوی تیم‌های ملی در رده های مختلف سنی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در رشد کشتی کرمانشاه داشته باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها