معاون سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد:

بهسازی و شاداب سازی بیش از ۲۵۰۰ کلاس در مدارس استان کرمان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان:

کیفی‌سازی فعالیت های کودکستان‌ها اولویت اصلی آموزش ابتدایی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه توانمندسازی و دانش‌افزایی مدیران و مربیان کودکستان ها عامل اصلی کیفیت‌ بخشی به این دوره است گفت: کیفی‌سازی فعالیت های کودکستان‌ها اولویت اصلی آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان است.
کد خبر: ۱۴۳۰۷۴۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛ طاهره زحمتکش، در نشست هم افزایی و هماهنگی مدیریت یکپارچه کودکستان های استان خاطرنشان کرد: با توجه ‌به نقش دوره کودکستان در تکوین بستر نگرشی، ارزشی و رشد مهارت‌های زبانی کودکان، سرمایه‌گذاری کیفی برمحتوای کارکرد کودکستان‌ها در اولویت نخست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه که دوره کودکی فرصتی بی‌بدیل برای تربیت این قشر است، اظهار داشت: اگر دوران کودکی خوب مدیریت نشود می‌تواند یک تهدید برای آینده کودکان باشد.

زحمتکش، توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌ دبستانی در راستای تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های حوزه آموزش ابتدایی استان عنوان کرد و با یادآوری این‌که سرمایه‌گذاری در دوره کودکستان، سرمایه‌گذاری بلندمدت و مقرون‌ به صرفه محسوب می شود، اظهار امیدواری کرد که آموزش و پرورش استان بتواند کودکان را بعنوان بهترین سرمایه‌های در اختیار خود به بهترین شیوه ممکن تربیت کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: هر واحد هزینه برای کودکستان‌ها در بلندمدت، بازدهی هفت ‌برابری برای جامعه خواهد داشت و چنین مساله‌ای سرمایه‌گذاری روی کودکان را بسیار معنادار می‌کند.

طاهره زحمتکش، ارتقای محتوای دوره کودکستان، توانمندسازی و دانش‌افزایی مدیران و مربیان را عامل اصلی کیفیت‌ بخشی به این دوره دانست و تصریح کرد: اگر مربی و مدیر کودکستان دلسوزانه، حرفه‌ای و دغدغه‌مند به تربیت و پرورش نوآموزان بپردازد، در آینده نیز شاهد جامعه‌ای سالم، بهنجار، اسلامی و فرهنگی_انقلابی خواهیم بود.

وی بیان کرد: آموزه‌های دوران کودکستان اهمیت زیادی در فرایند تعمیق یادگیری آنان در دوره ابتدایی دارد و اگر در این دوره، آموزش‌ها باکیفیت بالایی ارائه شود، روند و رشد یادگیری در دوره ابتدایی بویژه پایه اول نیز مستحکم‌تر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها