با سودجویان بدون ملاحضه برخورد کنید
رییس کل دادگستری کل استان قزوین

با سودجویان بدون ملاحضه برخورد کنید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین

کاهش سرقت کابل و تجهیزات شرکت برق در استان قزوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از کاهش ۴۲ درصدی سرقت کابل و تجهیزات شرکت برق در استان خبر داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از کاهش ۴۲ درصدی سرقت کابل و تجهیزات شرکت برق در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۰۵۸۹

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:فولیان ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: در پرتو اقدامات کمیته استانی هماهنگی برای پیشگیری از سرقت، میزان سرقت کابل و تجهیزات برق در استان ۴۲ درصد کاهش یافته است.

فولیان افزود:  قانونگذار در مواد ۶۵۹ و ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی، تمهیدات لازم را برای ایجاد بازدارندگی پیش بینی کرده است.

وی گفت: رویکرد دستگاه قضایی استان قزوین استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و مشارکت هدفمند نهاد‌های مسئول برای کاهش نرخ جرم سرقت در استان در پرتو اجرای دقیق و به موقع تکالیف ذاتی و قانونی در مراقبت از اموال و دارایی‌های نهاد متبوع خویش از یکسو و اقدامات پیشگیرانه از سوی دیگر است.

فولیان عنوان کرد: سرقت تاسیسات و تجهیزات نهاد‌های خدمات‌رسان عمومی مضاف بر اینکه به عنوان عمل مجرمانه شناخته شده است و مستوجب مجازات است، موجب قطع دسترسی شهروندان در فرایند زندگی روزمره به خدمات عمومی می‌شود که مستلزم ایجاد بازدارندگی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین افزود: مجازات‌های مقرر قانونی در کنار اقدامات پیشگیرانه و بهره‌گیری از ابزار‌های هوشمند می‌تواند در کاهش قابل توجه نرخ رشد سرقت، اثربخش باشد.

این مقام قضائی تصریح کرد: در پرتو تصمیمات کمیته استانی هماهنگی برای پیشگیری از سرقت که ذیل شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اتخاذ می‌گردد، با راهبری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نقش آفرینی مراجع قضایی، انتظامی و انجام تکالیف قانونی از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان، اقدامات پیشگیرانه ارزنده‌ای انجام شده است که از دستاورد‌های آن کاهش ۴۲ درصدی سرقت کابل و تجهیزات برق‌رسانی در استان قزوین در ۷ ماهه اول ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل بوده است

وی در ادامه اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های جرم سرقت در شعب تخصصی محاکم قضایی استان انجام می‌شود. اما در کنار مجازات‌های مقرر، اقدامات پیشگیرانه و بهره‌گیری از ابزار‌های هوشمند می‌تواند اثربخش باشد که کاهش قابل توجه نرخ رشد سرقت کابل و تجهیزات برق در استان قزوین نتیجه بهره‌گیری تلفیقی از شیوه‌های نوین پیشگیرانه، اجرای به موقع تکالیف قانونی از سوی شرکت توزیع نیروی برق در کنار اِعمالِ مجازت‌های بازدارنده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی بوده است.

دستگاه‌های اجرایی و مردم در حوزه پیشگیری از وقوع جرم پیشگام باشند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و مردم باید در حوزه پیشگیری از وقوع جرم پیشگام باشند، تحقق این مهم را منوط به آگاهی نسبت به وظایف و تکالیف و انجام به هنگام، کامل و دقیق آن دانست و افزود: پیشگیری مقوله مشارکتی است و بدون همراهی نهاد‌های خدمات‌رسان، نهاد‌های عمومی غیردولتی، سازمانها، دستگاه‌های اجرایی و بویژه مردم، پیشگیری واقعی تحقق نخواهد یافت.

فولیان در ادامه تصریح کرد: استان قزوین تجربه این مشارکت را در بخش‌های مختلف به چشم دیده است؛ بنابراین اجرای به هنگام و دقیق سیاست‌های پیشگیرانه، انجام تکالیف قانونی و اتخاذ تدابیر مبتنی بر دوراندیشی و آینده نگری ضامن ارتقاء شاخص‌های امنیت عمومی و اجتماعی است.

وی هشیار سازی و ارتقاء سطح آگاهی مردم، افزایش حس مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان در اطلاع رسانی سریع موارد مشکوک به پلیس ۱۱۰، آنالیز مستمر مناطق آلوده، تعامل مطلوب پلیس پیشگیری و آگاهی فراجا استان، اجرای طرح‌های مستمر محسوس و نامحسوس ضربتی شبانه با همکاری پلیس، بازدید سرزده از مراکز خرید و فروش ضایعات، تعویض گسترده شبکه سیم مسی و استفاده از کابل‌های خودنگهدار و اقدامات فنی  را از دیگر عوامل موثر کاهش جرم سرقت تجهیزات برق در استان برشمرد که بستر ساز این دستاورد مهم بوده است.

newsQrCode
برچسب ها: سرقت کابل تمهیدات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها