مدیرعامل شرکت گاز مازندران:

عبور از فصل سرما بدون قطع گاز با مدیریت مصرف

در صورتی که مردم صرفه جویی در مصرف گاز داشته باشند در شرایط برودت هوا مشکلی از لحاظ تامین گاز ایجاد نمی‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۹۸۵۹

 به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرعامل شرکت گاز مازندران در برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب با بیان اینکه روزانه ۵ میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان وارد استان و توزیع می‌شود گفت: مازندران در انتهای خطوط گازرسانی قرار دارد و احتمالا امسال با گسترده شدن سرما با اُفت فشار گاز روبرو می‌شویم.

مایلی رستمی افزود: در صورتی که مردم ۳۰ درصد صرفه جویی در مصرف گاز داشته باشند در شرایط برودت هوا مشکلی از لحاظ تامین گاز ایجاد نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد مصارف استان در واحد‌های صنعتی و مابقی در بخش خانگی است گفت: شرکت گاز استان تلاش می‌کند تا امسال مشترکان خانگی با قطع گاز مواجه نشوند.

مایلی رستمی با اشاره به یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک در استان افزود: طرح توسعه شهر بلده با ۴ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است که تاکنون ۳۵۰ کیلومتر با هزینه ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد و تا سال آینده مردم این مناطق از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: بیش از ۲هزار و ۶۰۰ روستا از سه هزار روستای مازندران از نعمت گاز بهره‌مند شدند و تمام زیرساخت‌ها در حال انجام است تا در سال آینده شاهد افتتاح این طرح‌ها باشیم.

او خواستار رفع مشکل تأمین اعتبار گازرسانی شد و افزود: گازرسانی به ۵۰ روستای استان دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مایلی رستمی ادامه داد: گازرسانی در جاده هراز و دوهزار و ۳ هزار و منطقه چلاو آمل در برنامه داریم و مناطق پل سفید تا ورسک گازدار می‌شود و منطقه بهشهر و گلوگاه امسال سبز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از فعالیت ۲۴۰ پیمانکار خبر داد و گفت: علمک و کنتور به مردم رایگان داده می‌شود و امیدواریم منابع طبیعی در نقاط کوهستانی همکاری داشته باشند.

او افزود: با مشکلاتی از اداره راهداری و منابع طبیعی روبرو هستیم و امیدواریم با رفع موانع گازرسانی انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت:امیدواریم اُفت فشار منطقه سوادکوه و دیگر مناطق کوهستانی بزودی حل کنیم.

مایلی رستمی با بیان اینکه در فصل سرد سال پرمصرف‌ها جریمه می‌شوند ادامه داد: ۹۰ درصد بخش خانگی کم مصرف هستند و گاز بهای ارزانی دارند.

وی مدیریت مصرف گاز مدارس را خواستار شد و گفت: مصرف گاز ادارات و مدارس باید کنترل شود.

مایلی رستمی گفت: با نوسازی بخاری‌ها و آموزش نکات ایمنی در مدارس خطرات ناشی از مسمومیت گاز را در استان کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها