در سررسید چه می‌توان نوشت؟

برای پاسخ به این سوال شاید باید به نخستین سررسیدها رجوع کنیم و اینکه اصلا چه اتفاقی منجر به تولید این دفترچه‌های تاریخ دار شد.
برای پاسخ به این سوال شاید باید به نخستین سررسیدها رجوع کنیم و اینکه اصلا چه اتفاقی منجر به تولید این دفترچه‌های تاریخ دار شد.
کد خبر: ۱۴۲۹۷۳۷

اگر هدف در نظر داشتن تاریخ روز و ماه و سال است که تقویم رومیزی خیلی ساده‌تر آن را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد. شاید پرسش کلیدی‌تر این است که آیا سالنامه‌ها با هدف استفاده عام و نگارش تولید شدند؟ امروزه در افراد می‌توانند هر چیزی را در سررسیدهای خود بنویسند، حتی آن‌ها را به یکدیگر هدیه دهند، اما آیا تولید آن‌ها جهت نوشتن همه چیز بود؟

 نوشته‌های سررسید و تقویم رومیزی از گذشته تا امروز

تقویم‌ها با توجه به نحوه چرخش ستارگان و با هدف کمک به کشاورزان شکل گرفت. در واقع نمونه‌های اولیه شکل درباری و سلطنتی داشت و به مردم عام از طریق روش‌های بیانی و جارچیان اعلام می‌شد. در این دوران اطلاعات تقویم شامل روز هفته، تاریخ روز، ماه و سال در شهرها جار زده می‌شد. مورخان و کاتبان افرادی بودند که در دربار پادشاهان حضور داشته و وظیفه اصلی آن‌ها ثبت وقایع و اتفاقات تاریخی و در برخی موارد خاطرات پادشاهان و درباریان بود. 

در گذشته کاغذ با هزینه بالا و به ندرت تولید می‌شده است. به همین دلیل در اختیار همه افراد قرار نداشت. کاتبان به صورت روزانه تاریخ و مشخصات سال و ماه و روز را در ابتدا برگه ثبت کرده و وقایع را در آن می‌نوشتند. ترتیب اهمیت اتفاقات را بزرگان دربار مشخص می‌کردند. این برگه‌های جدا از هم در پوسته‌ای چرمین جمع می‌شدند و با به سر رسیدن سال، تبدیل به سررسید سال قبل می‌شدند. رفته رفته برگه‌های جدا از هم دارای جلد پوستی شدند. 

حالا می‌توان به پرسش ابتدای بحث پاسخی قابل تامل داد. در واقع سالنامه‌های نگاران یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگارش خاطرات و اتفاقات روزانه است. به بیان ساده‌تر از تولید آن‌ها از چنین هدفی نشات گرفته است. 

در تقویم‌های رومیزی ثبت وقایع تاریخی به نحوی انجام شده و برای اشخاص فقط امکان علامت گذاری و یا یادآوری و یادداشت با کلمات کلیدی و شخصی است. به احتمال بسیار زیاد در گذشته روی این تقویم‌ها تاریخ‌های مربوط به برداشت، آبیاری اول و دوم زمین‌های کشاورزی و یا تاریخ دریافت خراج‌ها ثبت می‌شده است.

در سررسید چه می‌توان نوشت؟


علامت‌های تقویم رومیزی اختصاصی 

 بسیاری تقویم‌های رومیزی نگاران در خانه‌ها یا محل کارها دارای علامت‌های عجیب و غریبی هستند. این علامت‌ها آنقدر رایج و متداول شده‌اند که در بسیاری جنبه‌های زندگی نیز اثر گذاشتند. حتما شما هم کیک‌هایی با طرح تقویم که تاریخ مشخصی در آن با قلب یا علامت‌هایی از این دست مشخص شده است را دیده‌اید. 

این شخصی‌سازی کامل یک تاریخ است. در برخی موارد نیز جا کلیدی‌هایی با همین شکل از جنس چوب و به صورت دست ساز تولید می‌شوند.  شما برای تقویم رومیزی اختصاصی خود چه تاریخی انتخاب خواهید کرد؟

چاپ سررسید اختصاصی یا تقویم رومیزی

به جرات می‌توان گفت همه ما از تقویم‌ها چه به شکل انواع رومیزی آن‌ها و چه به شکل سالنامه‌ها استفاده می‌کنیم. این یعنی کسانی که نمونه‌ها مختلفی از این دو را چاپ می‌کنند، هر ساله مهمان خانه‌های ما و یا میزهای کارمان می‌شوند. گاهی ناخودآگاه و از سر بیکاری تبلیغات تمام صفحات تقویم را می‌خوانیم. بعضی زمان‌ها، معمولا اوایل سال تمام تصاویر یک سالنامه را با لذت تماشا خواهیم کرد. این بخش ساده و حتی سطح پایین تبلیغات است. تبلیغات هوشمندانه و اثرگذار زمانی اتفاق می‌افتد که به طور ناخودآگاه و در میان درگیری‌های روزمره کار و زندگی یکی از تصاویر و یا خطوط روی این تقویم‌ها نظرمان را جلب کند. کم‌کم نام آن را در حافظه خود ثبت شده می‌یابیم. شاید حتی بتوان این اثر را جادویی تبلیغات درست دانست. همین نکات ساده باعث می‌شود، طراحی و چاپ تقویم رومیزی و سررسید سفارشی کاری بسیار حرفه‌ای و نیازمند  مهارت ویژه باشد. این نوع تبلیغات است که هزینه نبوده و یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها شناخته می‌شود. 

تقویم رومیزی و سررسید 

برنامه شما برای سررسید و تقویم رومیزی چیست؟ چه تاریخ‌هایی را قرار است روی آن مشخص کنید. تمایل دارید برخی تاریخ‌ها را حذف کنید و یا روی آن‌ها خط قرمز بزرگی بکشید. دوست دارید در سر رسید خود چه اتفاقاتی را ثبت کنید. تا به حال به نوشته‌ها و علامت‌های قبلی خود روی سالنامه‌ها و تقویم‌ها برگشته‌اید. چند سال دیگر به یادداشت‌های خود در بازخواهید گشت؟ این سوال‌های ساده می‌تواند بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل را ترغیب به چاپ انواع سررسید نگاران و تقویم رومیزی کنند. 

در سررسید چه می‌توان نوشت؟

کلام آخر

داشتن تقویم چه از نوع رومیزی و چه انواع مدل‌های سالنامه در سایزها و قطع‌های مختلف معمول و متداول برند نگاران است. بی‌شک این نوع تبلیغات اگر حرفه‌ای و حساب شده باشند، از هوشمندانه‌ترین روش‌های ورود به ذهن مخاطب و ثبت شدن در حافظه وی است. برند نگاران از قدیمی ترین برند ها تولید کنندگان سررسید و تقویم رومیزی در ایران است و با مراجعه به وب سایت نگاران نمونه کارهای نگاران را مشاهده نمایید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها