معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر؛

۲۶۳۰ قطعه زمین به متقاضیان بوشهری واگذار شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت:

سقف لرزان بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن روستایی خراسان جنوبی

۳۵ هزار و ۳۵۳ واحد مسکن روستایی در استان نیاز به مقاوم سازی دارند.
کد خبر: ۱۴۲۹۷۲۷

 به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرکل بنیاد مسکن  گفت: کشور ما جزو ۱۰ کشور اول در بحث بلایای طبیعی است وسقف لرزان بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن روستایی خراسان جنوبی همچنین خراسان جنوبی به لحاظ زلزله خیزی در مناطق خطر بسیار بالا است.
تنها افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن روستایی در هزار و ۷۵۲ روستا، نامقاوم شناسایی شده که تاکنون ۵۳ هزار و ۴۸۲ واحد مقاوم سازی شده اند.

وی گفت: ۴۰ درصد دیگر از این آمار که ۳۵ هزار ۳۵۳ واحد مسکن روستایی می‌شود هنوز نیاز به مقاوم سازی دارند و افراد باید متقاضی و پیگیر آن شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: متوسط مقاوم سازی در کشور ۵۳ درصد است که این میانگین در استان ۶۰ درصد است و از ۳۰ تا ۹۵ درصد مسکن روستایی در شهرستان‌ها مقاوم سازی شده اند.
تنها گفت: افراد متقاضی می‌توانند به بنیاد مسکن و یا نمایندگی‌های بنیاد مسکن مراجعه کنند و برای تسهیلاتی که تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان بوده، ولی اخیرا بر اساس مصوبه دولت به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش پیدا کرده است درخواست دهند.
وی افزود: مصوبه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده اعلام می‌شود و باقی آن مربوط به بانک‌ها و بحث تأمین اعتبار است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی همچنین گفت: افرادی که فرم «ج» آن‌ها قرمز است و در گذشته تسهیلاتی برای مسکن گرفته‌اند نمی‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها