رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد گفت:

طرح جهش تولید در ۲۶ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه برنامه ریزی شد

طرح جهش تولید در ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۹۷۲۶

به گزارش جام جم آنلاین ،کیومرث روزیان گفت: در طرح جهش تولید در دیمزار ها بر اساس تعهد با کشاورزان قراردارد منعقد و کشت انجام می شود.

جهش تولید در دیمزارها طرحی مهم در راستای تضمین امنیت غذایی است که خرید تضمینی محصولات، تامین کود و بذر یارانه‌ای، اختصاص یارانه بیمه محصولات دیم، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و آموزش های رایگان به کشاورزان از جمله مشوق هایی هستند که جهت افزایش بهره وری در اراضی دیم کشور، در طرح جهش تولید در دیمزارها و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اختیار کشاورزان قرار داده می شوند.

طرح جهش تولید در دیمزارها، برای سومین سال پیاپی برای محصولات اساسی از جمله گندم، جو، محصولات علوفه ای، گیاهان دارویی و حبوبات اجرا خواهد شد.

تعهد کهگیلویه و بویراحمد در طرح جهش تولید ۸۰ هزار هکتار خواهد بود.

وی بیان کرد: تعهد کهگیلویه در کشت کلزا در طرح جهش تولید یکهزارو ۷۰۰ هکتار است که با تامین ۸۶ دستگاه ادوات کشاورزی اجرایی خواهد شد.

روزیان اضافه کرد: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان برای جهشت تولید توزیع شده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف معادل ۴۷ درصد گندم خریداری شده در استان از کشاورزان کهگیلویه خریداری شد.

روزیان اضافه کرد: در کهگیلویه قریب به ۵۰ هزار هکتار اراضی وجود دارد، که تنها از این میزان سه هزار هکتار اراضی آبی و ماباقی اراضی دیم هستند.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها