نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

در جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات جلسه تلفیق این هفته شورا را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۴۲۹۲۲۲

جام جم آنلاین اصفهان؛ سید امیر سامع در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: موضوع نخست مورد بررسی در جلسه این هفته، مرتبط با حوزه رسانه بود که وضعیت رسانه‌ در شهر و نگاه مردم به عملکرد رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همگی اعضا اذعان داشتند بر اینکه اگر اخباری توسط رسانه‌های شهر منتشر می‌شود، باید مبتنی بر واقعیت باشد و از شعارزدگی و قول‌های بیجا پرهیز شود. همچنین مدیران سعی کنند فعل‌های ماضی به کار ببرند، یعنی بگویند چه اتفاقاتی افتاده است، در غیر این صورت اعتماد مردم کمتر می‌شود. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد آسیب شناسی مرتبط با حوزه رسانه شهر صورت گیرد که می‌تواند شامل کمیته فرهنگ شهروندی، اطلاع رسانی درخصوص پروژه‌ها و مواردی که لازم است پیرامون آن با مردم گفت‌وگو کنیم باشد.

وی ادامه داد: نیاز به گفت‌وگوی مشترک و تبیین داریم و برای اجرای برنامه‌های شهر باید نقطه نظرات مردم را بشنویم، بنابراین از رسانه‌های شهرداری خواسته شد که در این مسیر حرکت کنند.

سامع اظهار کرد: مدیران شهری موظف شدند هفته‌ای یک روز ملاقات مردمی داشته باشند و به صورت حضوری پاسخگوی مردم باشند، همچنین در برنامه‌های رسانه‌های شهری مانند صدای شهر نیز حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی شهری نگاه به آینده مهم است، گفت: باید ببینیم شهری که مردم اصفهان برای سال‌های آینده آن را تصور می‌کنند و می‌سازند چگونه شهری است. شاخص‌هایی مانند آموزش، اقتصاد، بازار، درمان، تفریح و نشاط مدنظر است که براساس این نگاه ما چشم انداز شهر را تدوین می‌کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: این اتفاق در برنامه ۱۴۱۰ افتاد و از مردم و نخبگان و اساتید خواستیم تا دیدگاه‌های خود را بیان کنند. همچنین چندین هزار مطلب بررسی و بیشترین خواسته‌های مردم استخراج شد.

وی افزود: بیشترین دغدغه مردم در خصوص محیط زیست بود و در برنامه نیز هدف اول را پیرامون همین موضوع قرار دادیم.

سامع با اشاره به بررسی‌ها پیرامون مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از این مرکز خواسته شد تا نگاه به آینده داشته باشد. شهرداری نیز بستری برای حمایت از پایان‌نامه‌های دکتری و کارشناسی ارشد فراهم کرده تا جوانان بتوانند در موضوعات مربوط به شهر نقشی داشته باشند و حمایت شوند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها