اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با پیش‌بینی باران و برف در سطح استان، هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۲۸۷۹۴

 به گزارش جام جم آنلاین،«ولی بهره مند»، ۱۰ آبان رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار سطح زرد در سطح استان خبر داد و گفت: زمان شروع مخاطره را ظهر پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ است و تا اواخر وقت جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ پیش بینی شد.

وی نوع مخاطره را رگبار باران، رعد و برق، تند باد لحظه‌ای، در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد احتمال تگرگ عنوان کرد.

بهره مند اظهارکرد: همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص دنا و بویراحمد، دیشموک، قلعه ریسی، لیکک و موشمی زیلایی تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرند.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اثر مخاطره را لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال لغو پرواز، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال برخورد صاعقه و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی است.

بهره مند در پی این سامانه بارشی به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه می شود که از توقف کردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، احتیاط در ترددهای جاده‌ای، خودداری عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و تسریع در انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای مسقف را رعایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها