سامانه اول از اواخر روز یکشنبه وارد استان شده و فعالیت آن تا پیش از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت؛ همچنین سامانه دوم بلافاصله از اواخر روز سه شنبه وارد خوزستان شده و فعالیت آن تا اواخر روز پنجشنبه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۰۰۷۷۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر؛  اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه جدید بارشی و وقوع بارش باران در استان، هشدار زرد را صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت امروز سامانه بارشی سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای در اغلب نقاط خوزستان، احتمال ریزش تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

محمد سبزه زاری اضافه کرد: از فردا پدیده غالب در خوزستان مه رقیق یا غبار صبحگاهی خواهد بود. شمال خلیج فارس تا اوایل وقت فردا مواج خواهد بود؛ همچنین تا روز یکشنبه روند افزایش سه تا پنج درجه‌ای دما مورد انتظار است.

وی از ورود ۲ سامانه جدید بارشی به خوزستان خبر داد و تصریح کرد: سامانه اول از اواخر روز یکشنبه وارد استان شده و فعالیت آن تا پیش از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت؛ همچنین سامانه دوم بلافاصله از اواخر روز سه شنبه وارد خوزستان شده و فعالیت آن تا اواخر روز پنجشنبه ادامه دارد.

سبزه زاری اضافه کرد: این ۲ سامانه بارشی سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای در اغلب نقاط خوزستان، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۳۱.۲ و دزپارت با ۸.۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در استان گزارش شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نیز حداکثر دمای اهواز به ۳۰.۸ و حداقل به ۱۶.۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها