معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر؛

همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دشتستان دارای طرح هادی هستند

طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان ۱۷۳ کیلومتر از معابر روستاها از محل قیر رایگان با مشارکت دهیاری‌ها بهسازی و آسفالت شده است که این میزان معادل یک چهارم سهمیه استان بوشهر است
کد خبر: ۱۴۲۸۶۹۵
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش جام جم/علی افرند صبح چهارشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان دشتستان اظهار داشت: از ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دشتستان همگی دارای طرح هادی هستند و در ۵۱ روستا نیز بازنگری طرح هادی صورت گرفته و بازنگری طرح ۲۷ روستا نیز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان ۱۷۳ کیلومتر از معابر روستاها از محل قیر رایگان با مشارکت دهیاری‌ها بهسازی و آسفالت شده است که این میزان معادل یک چهارم سهمیه استان بوشهر است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: از ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان در ۸۹ روستا طرح هادی اجرا شده و هماهنگی‌های لازم جهت اجرای طرح هادی در ۱۱ روستای باقیمانده نیز صورت گرفته است.

ایمن‌سازی روستاها در مقابل سیلاب

وی خاطرنشان کرد: از ۵۱ روستای در معرض خطر سیلاب تاکنون ۲۲ روستا با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان ایمن سازی شده است و مابقی روستاها به تناسب تخصیص اعتبار در برابر سیلاب ایمن سازی خواهد شد.

افرند اضافه کرد: تاکنون ۲ هزار و ۶۳۰ قطعه زمین به مساحت حدود یک میلیون مترمربع به متقاضیان جهت ساخت مسکن واگذار شده و از ۲۲ هزار و ۲۶ خانوار روستایی در شهرستان دشتستان مطابق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۲۱ هزار و ۴۷۵ جلد سند روستایی صادر شده که معادل ۹۷ درصد تعداد خانوار این شهرستان است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: همچنین از ۱۷ هزار و ۶۶ خانوار شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان دشتستان سه هزار و ۵۶۶ جلد سند صادر شده است که معادل ۲۰ درصد تعداد خانوار شهری این شهرستان است.

افرند بیان کرد: با توجه به اینکه زیباسازی بافت روستایی و ایجاد اماکن تفریحی و توریستی زمینه‌سازی توسعه گردشگری روستایی است، بنابراین امسال در تلاشیم با همکاری فرماندار، شوراهای اسلامی، دهیاران و مشارکت‌های مردمی زمینه توسعه گردشگری را در سطح روستاهای شهرستان فراهم کنیم تا بستر مناسب اشتغال پایدار برای جوانان روستایی فراهم شود.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی

وی گفت: در ۸۲۳ روستا و آبادی تاکنون ۶۳ درصد واحدهای مسکونی معادل ۴۶ هزار و ۴۵۶ واحد مقاوم‌سازی صورت گرفته که طی برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت سیزدهم در تلاشیم درصد مقام‌سازی واحدهای مسکونی در استان بوشهر را به ۸۰ درصد افزایش دهیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در شهرستان دشتستان ۵۹ درصد واحدهای مسکونی معادل ۱۲ هزار و ۴۳۵ واحد مقاوم‌سازی انجام شده است.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود دهیاران محترم در خصوص آگاهی‌رسانی و ترویج تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی و پرونده سازی جهت استفاده متقاضیان از این تسهیلات همت گمارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها