مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

شناسایی 29 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در خراسان شمالی

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ بازرسان کار استان خراسان شمالی طی بازرسی‌های انجام‌شده از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 29 نفر تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در کارگاه‌های استان شناسایی نموده و با اقدامات انجام شده در اختیار مراجع قانونی قرار گرفتند .
کد خبر: ۱۴۲۸۶۶۶
نویسنده اسدالله ابراهیمی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ مهدی اسلام‌خواه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن بیان این خبر گفت: استان خرسان شمالی، از استان‌های ممنوعه برای به کارگیری و اشتغال اتباع به شمار می رود که بر اساس قانون به‌کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی ممنوع است و در صورت شناسایی مالکان این واحدها طبق قانون جریمه می‌شوند.

 وی تصریح کرد: به استناد ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه در صورتی می‌توانند در ایران به اشتغال مشغول شوند که دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط با این بخش پروانه کار دریافت کنند.

 اسلام‌خواه افزود: کارفرمایانی که اقدام به‌کارگیری اتباع خارجی غیرقانونی نمایند بابت هرروز اشتغال غیرمجاز باید پنج برابر حداقل دستمزد روزانه مصوب شورای عالی کار معادل جریمه بپردازند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جریمه کارفرمایانی که به‌کارگیری اتباع غیرمجاز را در سال تکرار کنند، ۲ برابر می‌شود. / خراسان شمالی ـ  خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها