معاون خدمات شهری شهرداری یزد تصریح کرد:

بهبود وضعیت معیشتی پاکبانان در گرو حمایت بیشتر دولت و مردم

یزد- معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: بهبود وضعیت معیشتی پاکبانان، در گرو حمایت بیشتر دولت و مردم است.
کد خبر: ۱۴۲۸۴۳۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حمید رضا رحیمدل با اشاره به فعالیت ۸۵۰ پاکبان در شهر یزد اظهار داشت: در حالیکه این افراد به عنوان "سفیران سلامت "، برای حفظ تمیزی و نظافت شهر، در سخت‌ترین شرایط زمانی (ساعت ۱۰ شب تا صبح) آلوده‌ترین مواد را جمع آوری و ساماندهی می‌کنند که لازم است به وضعیت اقتصادی و معیشتی آن‌ها توجه بیشتر شود.

وی جمع آوری و ساماندهی روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله تولیدی شهروندان یزدی را بخشی از وظیفه پاکبانان دانست و گفت: نظافت خیابان‌ها و معابر، لایروبی جوی‌ها و شستشوی جدول ها، جمع آوری شاخه‌های خشک و نیز جمع آوری خاک و نخاله‌ها و شستشوی المان‌های شهری، از دیگر فعالیت‌های شغلی این قشر زحمتکش است که آن‌ها راجزء مشاغل سخت و زیان آور قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد میزان دریافتی پاکبانان به عنوان حقوق را مطابق با مبلغ تعیینی قانون کار دانست و افزود: هر چند شهرداری تلاش می‌کند در قالب سبد کالا، مبالغی به معیشت زندگی پاکبانان کمک کند، اما رفع مسائل اقتصادی آن‌ها نیازمند توجه و حمایت بیشتر دولت است.

رحیمدل از مردم خواست با همکاری مناسب با پاکبانان و ماموران شهرداری، در حفظ نظافت و سلامت شهر بیش از پیش کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم پاکبانان را به عنوان "پیک‌های بهداشت "می شناسند، تاکید کرد: برخورداری این قشر زحمت کش از روحیه صداقت، سادگی و اعتقاد به روزی حلال و انجام امور نظافت، در هر شرایط آب و هوایی باعث شده است آن‌ها در قلب‌های مردم سکنی داشته باشند.​​​​​​​

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها