یزد- در راستای بررسی دلایل کاهش کیفیت انار باغداران روستای جهان آباد، حجت آباد فرماندار میبد درمعیت مدیرجهادکشاورزی وتعدادی از بهره بردان از باغات خسارت دیده بازدید بعمل آوردند.
کد خبر: ۱۴۲۸۲۶۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، فرماندارمیبد اظهار داشت: درصد بالای خسارت  عارضه سفید دانه ای انار منجر به کاهش کیفیت وبازارپسندی این محصول که از سالیان گذشته کاشت غالب باغداران میبدی بوده گردیده که نیاز به شناسایی دلایل تشدید شدن این عارضه در چندین سال اخیروراهکارعلمی وعملی در کاهش این خسارت می باشد.

مدیر جهادکشاورزی میبد گفت: متاسفانه این عارضه در اثر تخریب وتغییرآنتوسیانین های موجود در آریل اناربوده که بجای رنگ قرمز تیره رنگ سفید کرمی تا قهوه ای تیره ایجاد شده که علت آن خشکسالی های پی در پی، بادهای گرم، تابش مستقیم خورشید که متعاقبا افزایش تبخیر وتعرق وناپایداری آنتوسیانین ها (رنگ دانه ها) را در پی خواهد داشت.

کاظم مسروری فر افزود: خاموشی چاههای کشاورزی در تابستان امسال درجهت مدیریت انرژی که باعث تشدید تنش خشکی در باغات و افزایش شوری خاکهای کشاورزی و سبب کاهش جذب عناصر غذایی بخصوص ریز مغزی روی وآهن که در ساخت آنتی اکسیدانها که خود منجر به پایداری آنتوسیانین ها بوده باعث شده که عارضه سفید دانه ای افزایش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها