۳۹ میلیارد ریال به بخش های راه و آب عشایر کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۹ میلیارد ریال اعتبار به بازگشایی راه ها و آبرسانی سیار مناطق عشایری استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۴۲۸۰۶۶

به گزارش جام جم آنلاین ، با اشاره به اینکه ۲۷ میلیارد ریال اعتبار از این میزان به بازگشایی راه های عشایری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام گرفته قرار است۲هزار کیلومتر از راه های عشایری استان بازگشایی شود.

وی تاکید کرد: تاکنون بازگشایی ۵۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان های گرمسیری گچساران و باشت انجام گرفته است.

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه عشایری دارد که برخی از راه ها به دلیل قرار داشتن در مناطق ییلاق و کوچ اهالی آن به مناطق قشلاقی نیازی به بازگشایی ندارد.

عباسیان با یادآوری اهمیت وجود راه های مناسب برای دسترسی مناسب اهالی عشایر به منظور انتقال محصولات تولیدی و رفاه عشایرنشینان ابرازامیدواری کرد:بازگشایی راه های عشایری در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی همچنین از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام آبرسانی سیار در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: روزانه ۱۰ سرویس آب هر یک با ظرفیت ۱۲ هزار لیتر به مناطق عشایری استان ارسال می شود.

عباسیان عنوان کرد: تاکنون۹۰ درصد از عشایرنشینان کهگیلویه و بویراحمد به مناطق قشلاقی کوچ کرده اند.

وی  درباره نحوه کوچ در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰درصد از عشایر استان ترجیح می دهند که سفر به مناطق قشلاقی را با خودرو انجام دهند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچرو و نیمه کوچرو است.

خانوارهای عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق گرمسیری جنوب استان در گچساران، کهگیلویه، جنوب چرام، لنده و جنوب و غرب بهمئی مستقر هستند.

۱۲ درصد از جمعیت استان ۷۲۶ هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را عشایر تشکیل می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها