به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین – خوزستان، حمیدرضا تیغ بند شامگاه چهارشنبه 3 آبان ماه در حاشیه اولین نمایشگاه تخصصی ابزار آلات خوزستان اظهار کرد: صنف ابزار صنف مهمی است و ماهیت ابزار این گونه است که جان می دهد در واقع اگر ابزار نبود بسیاری از تجهیزات وجود نداشت اما گاهی برخی از صنوف جور دیگر معرفی می شوند و خود را مهم تر جلوه می دهند که این امر سبب شده امروز به ابزار بیشتر اهمیت داده شود.
وی افزود: برگزاری این نمایشگاه در این سطح نشان از آن دارد که کم کم به این سمت حرکت شده که سهم ابزار را در کارهای روزمره، صنعت و هر آیتم دیگر بهتر بشناسند.
مدیرعامل شرکت توسن با بیان اینکه این شرکت حدود 27 سال شکل گرفته است، تصریح کرد: ابتدا کار با برند الیت آغاز شد، سپس به توسن الیت تغییر یافت و پس از آن نیز از حدود سال 1381 با نام توسن کار را ادامه داد در واقع اینطور نبوده که توسن وجود نداشته باشد بلکه پیش از آن هم به نوعی در بازار حضور داشتیم.
تیغ بند ادامه داد: با دیدگاه خود که نگران حال مصرف کنندگان بودیم سعی و تلاشمان بر این بود که از نیروهای جوان مملکت کمک بگیریم تا بتوانیم به وظیفه مهم خودمان عمل کنیم.
وی با بیان اینکه ابزار یک چاقو دو لبه است، بیان کرد: گستره ابزار به گونه ای است که بنده بعد از گذشت 30 سال کار در این عرصه هنوز متوجه نشده ام که انتهای آن کجا است و این نیز به دلیل تنوع بالایی است که در تمام زمینه ها دارد.
تولید 80 قلم ابزار در ایران
مدیرعامل شرکت توسن عنوان کرد: حدود یک هزار و 300 قلم کالا داریم که حدود 80 قلم آن را در ایران تولید می کنیم اما به دلیل اینکه این ابزارها باید از گردنه تحقیقات جوان های گروه فنی مهندسی و تحقیق توسعه عبور کند قطع به یقین می توان گفت که تمام اینها یک به یک مهندسی معکوس شده اند و ایرادهای آنها برطرف شده است به طوری که گویا تولیدکننده همه این محصولات ما هستیم اما زمین بازی در چین است.
تیغ بند ادامه داد: نگاه ما در توسن این گونه نیست که در نمایشگاه ها حضور پیدا کرده، ابزاری را ببینیم، قیمت بگیریم و همان جا خرید کنیم بلکه تا تحقیقات کامل صورت نگیرد این اتفاق رخ نمی دهد زیرا ابزار وسیله ای نیست که از آن برای قشنگی یا دکور استفاده شود بلکه چیزی است که مصرف کننده از همان ثانیه های اول خرید خود با آن کار می کند بنابراین مصرف کننده برای ما بسیار مهم است و بارها گفته ام که مصرف کننده، تعیین کننده است برای اینکه من باشم، حذف شوم و یا توسعه پیدا کنم.
مدیرعامل شرکت توسن با اشاره به حضورشان در نمایشگاه گفت: ایجاد شناخت تنها آیتمی است که به دنبال آن هستیم یعنی به دنبال این نیستیم که مشتری جدید داشته باشیم یا بخواهیم تجارت خود را بزرگ تر کنیم چون تجارت ما به اندازه ای هست که می توانید آن را در سبد کالاها ببینید.
تیغ بند عنوان کرد: با شجاعت در این نمایشگاه مسابقه تست گذاشته ایم تا مردم حضور پیدا کرده و ابزارها را تست کنند، پرسنل ما نیز با اشراف کامل بر اطلاعات کمی و کیفی همه چیز را برای مردم توضیح می دهند؛ به نظر بنده زمان آن رسیده که نه تنها برای ابزار بلکه برای همه آیتم ها فضایی ایجاد شود که مصرف کننده در هر زمینه ای شناخت لازم پیدا کند تا بتواند یک خرید موفق و با کیفیت استاندارد داشته باشد،
وی افزود: به دلیل مشکلات تکنولوژی، سرمایه گذاری و یا موارد دیگر برخی از محصولات در چین و برخی دیگر در ایران تولید می شود؛ با توجه به مشکلاتی که وجود دارد دسترسی ما به تکنولوژیهای روز دنیا آسان نیست، ابزاری وجود دارد که در چبن ثبت اختراع شده و آن را وارد ایران کرده ایم که تولید شود زیرا اگر ساخت آن در چین 40 دلار هزینه داشت در ایران با حدود 18 دلار تولید می شود که این از جنبه صادرات هم به نفع ما و هم به نفع کشور است به طوری که حتی موجب شده تا بتوانیم بیشتر کار بگیریم اما متاسفانه فعلا در بستر مشکلات ریز و درشت قرار گرفته ایم.
اشتغال 400 نیروی کار بصورت مستقیم
مدیرعامل شرکت توسن اظهار کرد: این شرکت به طور مستقیم 400 نفر و غیر مستقیم حدود 5 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است زیرا شبکه توزیع ما بزرگ است و بنظر بنده این گنجایش وجود دارد که اگر مسئولین به طور واقعی از ما حمایت کنند این به ضریب های بالاتر هم برسد.
تیغ بند در خصوص صادرات گفت: صادرات به این معنا نیست که چون با برخی کشورها هم مرز هستیم بتوانیم محصول ارائه دهیم بلکه هر صنف مسائل خاص خود را دارد مثلا صنف ما صنفی است که نیاز به خدمات پس از فروش دارد یعنی یکی از آیتم های مهم این است که به خدمات پس از فروش به طور واقعی بها داده شود و انتقال این علم به عراق یا کشورهای دیگر نیازمند موارد بسیار است؛ تنها این نیست که چون خوزستان با عراق هم مرز است بتوانیم دراین راستا از آن استفاده کنیم البته این یکی از آیتم های خوب و کاربردی است اما برخی موارد خاص خود را دارد که سیاست گذاری آن به مرکز برمی گردد یعنی از آنجا باید بستر به گونه ای آماده شود که ما بتوانیم این آیتم خوب را بوحود آورده و به کشورهای هم مرز صادرات داشته باشیم.
وی اضافه کرد: امروز قطعاً اشخاصی در عراق و ترکیه دیده می شوند که از نمایندگی ما در چین خرید میکنند اما مجدد ما به مشکل برخورده ایم لذا نیازمند این هستیم که ما پلهای قویتری داشته باشیم و لازمه آن سیاست گذاری است به طوری که اگر فضایی که امروز در این نمایشگاه وجود دارد، در بغداد وجود داشت قطع به یقین من میتوانستم خرید و فروشهای بزرگتر و بیشتر داشته باشم.
مدیرعامل شرکت توسن در خصوص نمایندگی در کشور عراق بیان کرد: در این راستا اقداماتی از قبیل ساخت فضای مجازی، کاتالوگ های عربی را داشته ایم اما به دلیل برخی از مسائل از جمله قوانین کشور عراق و حتی ایران نتوانسته ایم در آن کشور فعالیت داشته باشیم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد