امیر آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

دشمنان می‌دانند در صورت خطا با واکنش قاطع ایران مواجه می‌شوند

امیر آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه بازدید هفتگی از سازمان‌های وزارت دفاع از سازمان سپند بازدید کرد و با حضور در جمع مدیران و روسای گروه‌های این سازمان در جریان آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای این مجموعه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۲۷۵۱۹

در این دیدار وزیر دفاع با اشاره به دغدغه فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) نسبت به سازمان سپند و با اشاره به پیام بسیار ارزشمند ایشان در روز شهادت شهید فخری‌زاده، بر تداوم راه این شهید بزرگوار و برنامه‌های علمی وی تاکید و آن را از اولویت‌های اصلی برنامه‌های مجموعه سپند یاد کرد. امیر آشتیانی با بیان این‌که دشمنان در خصوص توانایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران به شناخت رسیده‌اند و به‌خوبی می‌دانند نیروهای مسلح ما توان کشف، رهگیری و خنثی‌سازی انواع تهدیدات شناخته‌شده و متعارف را دارند، تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که هر خطایی از آنها سر بزند با واکنش قاطع و محکم جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد، لذا در طراحی‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران سراغ تهدیدات ناشناخته و نو رفته‌اند که لازم است سازمان سپند همانند گذشته در راستای شناسایی و راهکارهای مقابله با این نوع تهدیدات اقدام کند.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیچیدگی‌های تهدیدات در محیط دنیای جدید حفظ آمادگی و ارتقای کمی و کیفی محصولات دفاعی را یادآور شد و افزود: سپند نقش مهمی در راهبرد بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران داشته و می‌بایست با اکتساب فناوری‌های نوین و مرز دانشی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان و حتی تعامل با جهان، قابلیت‌های جدیدی را به صنایع دفاعی اضافه کند.
امیر آشتیانی با اشاره به این‌که کشور با خطرپذیری، شجاعت، فداکاری و ایثار در کنار تدبر و تعقل پیش می‌رود، تربیت مدیران دانشمند با ویژگی‌هایی در تراز انقلاب اسلامی را در عرصه‌های دانش دفاعی خواستار شد و افزود: در محیط پیچیده امروز لازم است خط دفاع کشور از مرزهای موجود جلوتر برود. البته این به معنی تجاور و تعرض به مرزهای دیگران نیست بلکه اصلاح تفکر دفاع از خودمان است. در این تفکر حوزه‌های شناختی، فضایی، سایبری و عرصه‌های جدید از اهمیت بالایی برخوردار هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها کرد.
وزیر دفاع در ادامه بر لزوم انقلاب فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: نقش سازمان سپند و تفکر شهید فخری‌زاده در انقلاب فناورانه بسیار مهم و تأثیرگذار است و موفقیت در این مسیر با تلاش جهادی و بی‌وقفه دانشمندان، پژوهشگران و مدیران و توکل به خدا و قدم‌برداشتن با اخلاص اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به میثاق‌نامه ارزشمند کارکنان سپند با شهدا به‌ویژه شهید فخری‌زاده، اعتقاد قلبی به جهاد برای خدا، عزم راسخ، اعتمادبه‌نفس، استقامت و امید به آینده، مأیوس‌نشدن و خسته‌نشدن و احساس تعلق و تعهد سازمانی را بسیار مهم توصیف و بر حمایت از سازمان سپند تأکید کرد.
در ابتدای این دیدار مدیران سازمان سپند ضمن قرائت میثاق‌نامه گزارشی از پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های در حال اجرا و نتایج و دستاوردهای آنان ارائه کردند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها