معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج  استفاده از زبان های بیگانه را در تبلیغات محیطی شهر مغایر با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و کلیه شهرداران و دهیاران در کلانشهر کرج را ملزم کرد تا ضمن پاکسازی چهره شهرها از تبلیغات نامتعارف غیرفارسی نظارت لازم را در این زمینه  داشته باشند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج استفاده از زبان های بیگانه را در تبلیغات محیطی شهر مغایر با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و کلیه شهرداران و دهیاران در کلانشهر کرج را ملزم کرد تا ضمن پاکسازی چهره شهرها از تبلیغات نامتعارف غیرفارسی نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۲۷۵۰۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز، یحیی رمضانی با اعلام این خبر افزود: طبق ابلاغیه وزارت محترم کشور در خصوص سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی تبلیغات باید به خط و نشانه ها و زبان فارسی باشد. 

وی تصریح کرد: بر این اساس تمامی شهرداران ملزم هستند ضمن نظارت بر تحقق این مهم در تبلیغات شهری محدوده خدمات شهری خود از نصب هرگونه تابلوهای تبلیغی که معرفی به زبان بیگانه دارد، خودداری کنند. 

وی افزود: حفظ مبلمان شهری و معماری شهرها باید  در شأن این استان و با نگاه ویژه به این موضوع باشد.

فرماندار کرج با بیان اینکه استفاده از کلمات غیرفارسی در تابلوی ساختمان‌ها ممنوع است، بیان کرد:  فقط برخی از مکان‌های توریست‌پذیر، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و تعدادی از مراکز در این رابطه استثناء هستند، آن هم با این شرط که در کنار زبان فارسی که بخش عمده تابلو را در برگرفته، از زبان لاتین استفاده شود.

این مصوبه کلیه تبلیغات محیطی شامل تابلوهای تبلیغاتی، عرشه پل ها، ایستگاه ها،ناوگان حمل و نقل شهری مانند اتوبوس و مترو، فرودگاه ها، تابلو سر در مغازه هاو اماکن تجاری را در بر می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها