با حضور سردار فرماندهی ارشد انتظامی استان بوشهر انجام شد؛

مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان

با حضور معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان بوشهر برگزار شد؛

جلسه شورای زکات دشتستان

در این جلسه امام جمعه دشتستان (رییس شورای زکات شهرستان)،رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)برازجان (دبیر شورای زکات) و معاون فرماندار دشتستان نیز حضور داشتند.
کد خبر: ۱۴۷۴۱۹۵
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش جام جم- جلسه شورای زکات روز چهارشنبه 4 مهر ماه با حضور جمعی از مسئولین شهرستان،در برازجان برگزارشد.در این جلسه امام جمعه دشتستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس تاکید کرد:فریضه زکات  یکی از وظایف جامعه  اسلامی است و باید در جامعه رواج پیدا کند.

وی گفت:خداوند در قرآن کریم می فرماید:زکات و انفاق باعث خیر و برکت در مال می شود و از آسیب و قحطی دور نگه می دارد و حضرت محمد(ص) نیز می فرماید: بر زکات دهندگان تحیت و سلام بفرستید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح ادامه داد: ترویج زکات باعث می شود  که فقیری در جامعه باقی نماند.

"مهدی اتابک "دبیر شورای زکات شهرستان بیان کرد: در سال جاری تعهد کمیته امداد برازجان در زکات فطره ۷ میلیارد تومان بوده که صد در صد آن به حمدالله محقق شده و در حساب کمیته امداد نشسته است و تعهد در زکات واجب 7 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است که در بخش امدادی و در بخش مراکز نیکو کاری تقسیم شده است.

وی ادامه داد: در نیمه اول سال جاری 710 میلیون تومان از تعهد امدادی و یک میلیارد و 100 میلیون تومان از مراکز نیکوکاری محقق شده است که در مجموع یک میلیارد و 810 میلیون تومان است و د رحال حاضر 5 میلیارد و990 میلیون تومان عقب هستیم. وی دلیل آن را بارش کم باران و دریافت نکردن زکات گندم دانست.

"عبدالرضا واعظ"معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود:در تعابیردینی و روایی در ارتباط با موضوع  زکات بسیار تاکید شده است و زکات باعث تزکیه نفس می گردد و به مساله زکات باید دقت و رسیدگی شود و در جامعه تبلیغ و نهادینه  گردد.

وی تصریح کرد: 8در صد از زکات کل کشور در استان بوشهر به ثبت رسیده است و ۹۵ میلیارد تومان در ۶ماهه دوم سال ۱۴۰۲ دریافت گردیده است.

جلسه شورای زکات در برازجان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها