تلاش‌های دیپلماتیک تهران برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

دیپلماسی ایرانی مقابل جبهه جنگ افروزی

با شدت گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و به شهادت رسیدن نزدیک به ۳۰۰۰ انسان بی‌گناه در تجاوزات اخیر اسرائیل، مواضع جمهوری اسلامی ایران به‌طور مشخص بارها از سوی مقامات جمهوری اسلامی بیان و اعلام شد.موضوعی که این روزها در تماس‌های تلفنی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان با برخی مقامات کشورهای مختلف صورت گرفته یا پیگیری‌ها و رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان هویداست.
کد خبر: ۱۴۲۶۳۱۰
آنچه امروز در غزه و علیه مردم مظلوم این منطقه می‌گذرد، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است و ضرورت دارد تا تمام کشورهای دنیا فارغ از این‌که هرکدام پیرو چه دین و مکتبی هستند به یاری آنها بپردازند.امروز رژیم صهیونیستی با هدف جبران شکست خفت‌بار خود در پی عملیات طوفان‌الاقصی، دست به جنایت و نسل‌کشی گسترده غیرنظامیان بی‌دفاع در غزه از طریق بمباران گسترده و کور و استفاده از سلاح‌ها و تجهیزات سنگین و نامتعارف زده که قطعا مصداق بارز جنایت علیه انسانیت است به همین دلیل در صورتی که رژیم صهیونیستی به‌دنبال جبران شکست خود با تداوم این جنایات باشد، ابعاد تحولات منطقه گسترش پیدا می‌کند.
سیدابراهیم رئیسی که پیش از این با محمد‌شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، هیثم بن طارق سلطان عمان، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگو و بر موضوع ضرورت رفع محاصره غیرانسانی غزه و جلوگیری از نسل‌کشی تاکید کرده بود، روز گذشته نیز در راستای مقابله با جنگ افروزی صهیونیست‌ها طی تماس‌هایی جداگانه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به گفت‌وگو پرداخت.
رئیس‌جمهور در این مذاکرات دقایق و ثانیه‌ها را در توقف حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، حیاتی و تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: امروز انتظار ملت‌های مسلمان وملت مظلوم فلسطین ازجهان اسلام آن است که همه ظرفیت‌های خود را برای توقف جنایات این رژیم غاصب به‌کار گیرد.
رئیسی با اشاره به جنایت جنگی که از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حال رقم خوردن است به موضوع تلاش برای بازگشایی گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌های مردمی و بشردوستانه به غزه اشاره داشته و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت و همکاری با کشورهای اسلامی در این زمینه و به منظور پایان دادن به این تراژدی ضد انسانی تاکید کرد.
رئیس‌جمهور در این تماس‌ها با تاکید بر لزوم همگرایی کشورهای اسلامی، همسایه و منطقه و استفاده از ظرفیت پیمان‌ها و سازمان‌های همکاری منطقه‌ای نظیر سازمان همکاری اسلامی برای خاتمه دادن به جنایت صهیونیست‌ها تصریح کرد: با توجه به آنچه در غزه در حال وقوع است احتمال گسترش دامنه جنگ و درگیری به جبهه‌های دیگر وجود دارد که اگر این اتفاق بیفتد، کنترل اوضاع سخت‌تر خواهد شد. لذا انتظار داریم همه کشورها و مجامع بین‌المللی و از جمله روسیه به‌عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، نقش‌آفرینی مؤثرتری در زمینه توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ایفا کنند. رئیسی در پاسخ به پیشنهاد رئیس جمهور روسیه درباره نقش‌آفرینی ایران برای توقف درگیری‌ها و حضور گروه‌های مقاومت در فرآیند سیاسی گفت: بارها اعلام کرده‌ایم حمایت از فلسطین اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است اما گروه‌های مقاومت خودشان در تشخیص و اتخاذ تصمیم مستقل هستند.  به هر روی آنچه امروز در «میدان» پدیدار شده، تلاش گسترده جمهوری اسلامی برای جلوگیری از تداوم جنایت‌های خونین و نسل‌کشی صهیونیست‌هاست. ایران کوشیده با متحد کردن جهان اسلام، جبهه جنگ‌افروزی را متوقف کند.این تلاش‌های دیپلماتیک و بهره‌گیری از اهرم دیپلماسی موجب هراس رژیم صهیونیستی در مواجهه با اتحاد جهان اسلام نیز شده است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها