ذات اسرائیل، کودک کشی و جنایت جنگی است

نسل‌کشی سنت صهیونیستی

کودک‌کشی صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد. مطابق آخرین آمار اعلام شده، از میان نزدیک به ۲۸۰۰ شهید در نوار غزه، نزدیک به ۱۰۰۰نفر کودک و نوزاد هستند. برخی از این کودکان در بمباران پناهگاه‌های سازمان ملل متحد یا بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند. گرچه آمریکا و کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس به صورت تمام‌قد از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه حمایت کرده‌اند اما حتی برخی متحدان تل‌آویو نیز دیگر قدرت سکوت در برابر این حجم از قساوت و وقاحت را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۶۳۱۶
​​​​​​​هر اندازه زمان سپری می‌شود، جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه بیش از پیش افکار عمومی و حتی سیاستمدارانی که تا این لحظه در برابر جنگ غزه و نسل‌کشی صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند را وادار به موضع‌گیری در تقابل با تل‌آویو می‌کند. حتی این موج، به اسپانیا که یکی از اعضای اتحادیه اروپاست نیز کشیده شده است. ایون بیلارا، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا در سخنانی در واکنش به اتفاقات این روزهای غزه، گفت که رژیم صهیونیستی دست به مجازات دسته‌جمعی ساکنان غزه زده است. به نوشته وبگاه عرب۴۸، او گفت: «اسرائیل صدها هزار نفر را بدون برق، آب وغذا رهاکرده و اقدام به بمباران غیرنظامیان می‌کند که یک مجازات دسته‌جمعی و نقض خطرناک قوانین بین‌المللی است و می‌توان آن را جنایت جنگی و نسل‌کشی دانست.» بیلارا اخیرا نیز گفته بود که بنیامین نتانیاهو باید تحویل دیوان کیفری بین‌المللی(مستقر در لاهه) شود؛ این وزیر اسپانیایی گفت: «ساکنان غزه در معرض نسل‌کشی به حمایت آمریکا و اروپا قرار دارند و می‌خواهم مخالفتم با این شرایط را نشان دهم. اتحادیه اروپا و آمریکا، اسرائیل را برای ادامه سیاست‌های خصمانه خود تشویق می‌کنند.»علاوه بر آن، صدها اسپانیایی در مادرید، پایتخت اسپانیا به خیابان‌ها آمدند و جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه را محکوم کردند، تظاهراتی که نمایندگانی از ائتلاف حاکم نیز در آن حضور دارند؛ علاوه بر مادرید چند شهر دیگر اسپانیا نیز شاهد تجمعات مختلف در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها بود؛ آنها خواستار قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و اعلام برائت از مواضع اتحادیه اروپا شدند.

شوک کلمبیایی‌ها بر رژیم کودک‌کش 

ماجرا به این نقطه ختم نمی‌شود. رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانیه گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا که در آن رفتار صهیونیست‌ها در غزه را با رفتار نازی‌ها علیه یهودیان مقایسه کرده است اعلام کرد که صادرات کالاهای امنیتی به این کشور در آمریکای لاتین را ممنوع می‌کند. لیو هیات، سخنگوی وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی از احضار مارگاریتا مانخارز، سفیر کلمبیا در تل‌آویو به‌دلیل اظهارات رئیس‌جمهور این کشور علیه حکومت اسرائیل خبر داده است. رئیس‌جمهور کلمبیا در پاسخ به اقدام رژیم‌صهیونیستی گفت: اگر مجبور به تعلیق روابط خود با اسرائیل شویم ما این کار را خواهیم کرد. کلمبیا از نسل‌کشی 
حمایت نمی‌کند.پترو این سخنان را پس از آن گفت که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اهانت به فلسطینی‌ها از «محاصره کامل» نوار غزه خبر داده بود. رئیس‌جمهور کلمبیا دوشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این چیزی است که نازی‌ها درباره یهودیان می‌گفتند.

همبستگی گسترده جهانی  با ساکنان غزه

کشورهای گوناگون دنیا طی ساعات و روزهای اخیر، صحنه تظاهرات گسترده علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی بود. منابع خبری از تظاهرات ضداسرائیلی ده‌ها هزار شهروند فیلیپینی در «مانیل» پایتخت این کشور واقع در جنوب شرق آسیا خبر دادند. در این تظاهرات مردم پرچم‌های فلسطین را به نشانه همبستگی با حماس حمل کردند. از بغداد و امان تا جاکارتا و اسلام‌آباد تظاهرات بزرگی در همبستگی با فلسطینی‌ها برگزار شد. مردم شهر بغداد، پایتخت عراق علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. مردم در بغداد شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند. در این میان، حضور حماسی و گسترده مراکشی‌ها(که روابط خود را با رژیم اشغالگر قدس به حالت عادی درآورده است)، بیش از همه توجه جهانیان را نسبت به خود جلب کرده است. مردم مراکش با برپایی راهپیمایی میلیونی در خیابان‌های شهر رباط، پایتخت این کشور حمایت خود را از فلسطین و ساکنان غزه در عملیات طوفان الاقصی اعلام کردند. احمد ویحمان، یکی از مسئولان اصلی برگزاری این راهپیمایی میلیونی در شهر رباط، تاکید کرده است که مردم مراکش بار دیگر در این راهپیمایی میلیونی حمایت خود را از فلسطین و مقاومت آن که هر آنچه را دارد، می‌بخشد اعلام کردند. ویحمان درادامه با تبریک عملیات طوفان الاقصی آن را عملیاتی قهرمانانه خواند که برای آزادسازی فلسطین و تشکیل کشور فلسطین در سراسر اراضی آن و برای بازگرداندن قدس به‌عنوان پایتخت فلسطین آغاز شد.مردم مراکش در واقع زمانی که پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیده و پرچم فلسطین را برافراشتند، طرح عادی‌سازی(روابط با رژیم صهیونیستی) را آتش زدند،‌ آنها مسأله فلسطین رامسأله‌ای ملی می‌دانند. همچنین مراکشی‌هایی که دراین تظاهرات شرکت کردند، تعطیلی دفترارتباطات رژیم صهیونیستی واقع دررباط را خواستار شدند.

کودک‌کشی صهیونیست‌ها در آمریکا 

در آن سوی آتلانتیک و در خاک اصلی‌ترین کشور حامی رژیم اشغالگر قدس یعنی آمریکا، دیروز جنایت سخت دیگری رخ داده است. شهادت مظلومانه یک کودک شش ساله مسلمان فلسطینی در آمریکا توسط یک فرد نژادپرست، موجی از خشم و اعتراض علیه عملکرد دولت و نهادهای امنیتی و تبلیغاتی غرب علیه فلسطینیان را برانگیخته است. در این میان، مقامات آمریکایی که خود در ترویج اسلام‌ستیزی سیستماتیک و خلق مؤلفه‌های بحران و خشونت علیه فلسطینیان مهم‌ترین نقش را ایفا کرده‌اند، در‌صددند وقوع قتل هولناک کودک شش ساله فلسطینی را در ایالت ایلینوی محکوم کنند. بایدن در مواضع ظاهری و کاملا نمایشی خود، این قتل را که توسط مردی ۷۱ساله و با ضربات چاقو در ایالت ایلنویز صورت گرفته «هولناک و نفرت‌انگیز» خواند و محکوم کرد. این کودک همراه مادرش با چاقو مورد حمله قرار گرفت و سپس در بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخت.
در بیانیه پلیس منطقه ویل‌کانتی واقع در ایلینوی (‌مکانی که در آن جنایت اخیر رخ داده است‌)، ادعا شده است: «بازرسان به این باور رسیده‌اند که دو قربانی حادثه خشونت‌آمیز ایلینوی به‌دلیل مسلمان بودن و نیز در ارتباط با درگیری‌های جاری در خاورمیانه که اسرائیل و حماس در آن مشارکت دارند، هدف حمله فرد مظنون قرار گرفته‌اند.»
بایدن در قبال این حادثه، آدرس‌های غلطی را به افکار عمومی دنیا مخابره کرده است: از‌جمله این‌که قتل و ترور جایگاهی در اصول و ارزش‌های آمریکایی نداشته و در تعارض با این ارزش‌ها تعریف می‌شود. به‌راستی بایدن از کدام ارزش‌های آمریکایی سخن می‌گوید؟! آمار هولناکی که مربوط به اسلام‌ستیزی سیستماتیک در غرب است، نشان می‌دهد آمریکا تبدیل به اصلی‌ترین مولد این نوع اسلام‌ستیزی آشکار شده و سیاستگذاری‌های امنیتی، سیاسی و نظامی این کشور سفاک نیز در همین راستا قابل بررسی است. شهادت مظلومانه کودک فلسطینی در ایالت ایلینوی، نقطه آشکارساز اسلام‌ستیزی و فلسطین‌ستیزی در سیاست خارجی آمریکاست. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها