۵۸ روستای هرمزگان از ظرفیت جدید آب شیرین‌کن‌ها بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۵۸ روستا در قالب ۵۳ هزار و ۸۲۲ نفر جمعیت در این استان تا آخر پاییز امسال از ظرفیت جدید آب شیرین‌کن‌ها بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۵۸ روستا در قالب ۵۳ هزار و ۸۲۲ نفر جمعیت در این استان تا آخر پاییز امسال از ظرفیت جدید آب شیرین‌کن‌ها بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۲۶۲۲۴
هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۵۸ روستا در قالب ۵۳ هزار و ۸۲۲ نفر جمعیت در این استان تا آخر پاییز امسال از ظرفیت جدید آب شیرین‌کن‌ها بهره‌مند می‌شوند. عبدالحمید حمزه‌پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای نیاز آبی این روستاها، ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب ظرفیت جدید شیرین سازی در قالب احداث و توسعه ۶ سایت آب شیرین‌کن انجام شده است. وی بیان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری برای وارد مدار شدن این میزان آب تولیدی، پنج‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که باعث پایداری آب مناطق تحت پوشش در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، سیریک، بستک و جزیره تُنبِ بزرگ خواهد شد. مدیرعامل آبفا هرمزگان اظهار کرد: زیرساخت این میزان ظرفیت جدید در استان هرمزگان فراهم شده است و در آیینی رسمی تا آخر پاییز امسال وارد مدار تولید خواهد شد. حمزهپ‌پور یادآورشد: استان هرمزگان به دلیل شرایط جغرافیایی و محدودیت منابع سطحی و زیرسطحی برای تامین نیاز آبی استان، باید از ظرفیت منابع غیرمتعارف و در قالب شیرین سازی آب دریا برای تامین نیاز آبی استان استفاده کند. وی ادامه داد: استفاده از آب شیرین‌کن‌ها به دلیل همجواری استان با دریا به عنوان یک ظرفیت تامین پایدار آب است که دولت مردمی با وجود هزینه بالای آن و با هدف رفع مشکل کم‌آبی، برای خرید تضمینی آن از سرمایه‌گذاران اعتبارات لازم پیش‌بینی کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها