۸۰ طرح کلان آزادراهی در مرکز و جنوب کشور در دست اجراست

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور و مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه طولانی ترین آزادراه کشور این هفته افتتاح می‌شود، گفت : ۸۰ طرح کلان و ملی در مرکز و جنوب کشور در دست اجراست که از این تعداد ۳۰ طرح فعال است.
کد خبر: ۱۴۲۶۱۱۳

جام جم آنلاین اصفهان؛ علیرضا صلواتی شنبه شب در جمع خبرنگاران در اصفهان اظهار کرد: ۳۰ پروژه ملی و کلان با اعتبار ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از جمله آزادراه اصفهان- شیراز، قطار تندرو اصفهان- قم- تهران و کنار گذر شرق اصفهان در این منطقه فعال است که پایان هفته جاری آزادراه اصفهان -شیراز افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: آزادراه اصفهان- شیراز طولانی‌ترین آزادراه کشور است که از اواخر سال ۱۳۹۱ تاکنون برای این طرح ۷۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده اما ارزش روز این پروژه بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال است.

مجری آزادراههای مرکز و جنوب کشور افزود: با بهره برداری از آزادراه ۴۸۵ کیلومتری اصفهان -شیراز، مسیر اصفهان به شیراز ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده و به کاهش سالانه ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت منجر خواهد شد.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای حفظ حیات وحش کلاه قاضی

صلواتی عبور آزادراه اصفهان - شیراز (کنار گذر شرق اصفهان) از پارک ملی حیات وحش کلاه قاضی را دغدغه خود عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم اجرای این پروژه به محیط زیست آسیب نزند.

وی افزود: در این راستا عبور آزادراه از محدوده پارک ملی حیات وحش کلاه قاضی و گزینه‌های آن به شورای عالی محیط‌زیست ارائه شده و برای این پروژه تصمیم گیری خواهد شد.

مجری طرحهای آزادراههای مرکز و جنوب کشور با بیان اینکه طرح‌های توسعه با پیوست محیط زیستی اجرا می‌شود، گفت: برای عبور پروژه کنار گذر شرق اصفهان از پارک ملی کلاه قاضی بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال متعهد شدیم که اقداماتی نظیر زیرگذر حیات وحش، دوربین گذاری و فنس کشی انجام می‌شود.

۱۵۰ کیلومتر از مسیر مگاپروژه قطار تندرو اصفهان-قم-تهران زیرسازی شده است

صلواتی همچنین درباره آخرین وضعیت مگاپروژه قطار تندرو اصفهان- قم- تهران گفت: برای اجرای این پروژه از ۲ سال و نیم گذشته پیگیریهای لازم انجام شده و تاکنون بیش از هزار ساعت جلسه کارشناسی با مسئولین برگزار شده است و مصوبه شورای اقتصاد برای این پروژه اخذ شده است.

مجری قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران با بیان اینکه اجرا و بهره برداری از این پروژه نقطه عطفی در توسعه کشور و اصفهان خواهد بود، گفت: پیمانکاران چینی در این پروژه بسیار همراهی کردند و قرار است این پروژه در مسیر اصفهان- قم- تهران اجرا و با نظر وزیر راه و شهرسازی به سمت مشهد و در آینده به سمت استان فارس توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: طی یکی- دو ماه آینده خبرهای خوبی در خصوص این پروژه برای مردم خواهیم داشت و امیدوارم تا پایان این دولت این پروژه راه‌اندازی شود.

صلواتی با بیان اینکه قطار تندور روزانه از ساعت ۶ صبح تا ۲ بامداد با ظرفیت ۸۰۰ نفر در فاصله بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه و با سرعتی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت مسافران را جا به جا خواهد کرد، تصریح کرد: تاکنون زیرسازی ۷۰ درصد پروژه از قم تا اصفهان به طول ۱۵۰ کیلومتر تمام شده و آماده روسازی و ریل‌گذاری است.

۸۵ درصد معارضان ملی و تاسیساتی قطار تندرو اصفهان - قم - تهران برطرف شد

مجری کل طرح‌های امور زیربنایی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد معارضان ملی و تاسیساتی این پروژه برطرف و احداث پل‌ها شروع شده است، گفت: ساخت یکی از دو تونل در مسیر اتمام یافته و عملیات احداث تونل دوم در حال اجرا است.

صلواتی با بیان اینکه مشکل ۴۲۰ آب‌رو سطحی رفع و طراحی کل مسیر انجام شد است، اظهار کرد: اگر پروژه قطار تندوری اصفهان- قم انجام شود بقیه مسیرها بوسیله دانش بومی سازی شده در کشور انجام خواهیم داد که هشت استان کشور را متصل خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی انجام شده میزان تردد جاده‌ای بین اصفهان- تهران طی ۲۰ سال گذشته یک درصد رشد داشته است و ترافیک غیر شهری بین اصفهان- تهران سالانه ۵.۷ درصد و بین اصفهان - قم ۳.۵ درصد بوده است که در صورت ادامه این روند تا حدود ۱۰ سال آینده باید آزادراهی در این‌مسیر احداث شود ضمن اینکه تا سه سال آینده باید آزادراهی فعلی را تعریض کنیم.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها