خبرنگاران فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» از اوضاع وخیم خبرنگاران در غرب غزه که زیر بمباران صهیونیست‌ها پوشش خبری می‌دهند، سخن به میان آوردند.
کد خبر: ۱۴۲۵۶۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرنگاران فلسطینی که صهیونیست‌ها آن‌ها را بمباران می‌کنند تا مانع از رسیدن پیامشان به جامعه جهانی شوند، مصاحبه کرده است.

یکی از این خبرنگاران در توصیف اوضاع میدانی در غزه گفت: «تجمع خبرنگاران در خیابان برای پوشش خبری بود . من سراغ همکارم سعید را گرفتم و متوجه شدم که برای پوشش خبری به جلو رفته است. سعی داشتم او را پیدا کنم تا اینکه نیروهای دفاع مدنی به من گفتند که جسد او در خیابان افتاده است».

یکی دیگر از خبرنگاران دراین خصوص گفت: «اشغالگران فکر می‌کنند با استفاده از ابزار کشتار علیه خبرنگاران می‌توانند حقیقت را پنهان کنند و مانع از رسیدن پیام خبرنگاران فلسطینی که پیام حقیقت است به جهان شوند. علی‌رغم هزینه سنگینی که خبرنگاران فلسطینی پرداخت می‌کنند، حاضر به عقب‌نشینی نیستند زیرا پیام حرفه ای و وظیفه ملی بر عهده دارند».

 یکی دیگر از خبرنگاران نیز در خصوص اوضاع در غرب غزه گفت: «گرچه شبکه‌های اینترنت و ارتباطی به واسطه بمباران قطع شده است ما بعنوان خبرنگار همچنان اخبار را پوشش می‌دهیم و اقدامات اشغالگران را برای جهان فاش می‌کنیم تا جامعه جهانی را بر آن داریم به اشغالگران فشار آورند تا این جنگ را متوقف کنند».

اوضاع در نوار غزه به اندازه‌ای وخیم است که منابع خبری شامگاه دوشنبه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به طور کامل آب فلسطینیان در نوار غزه را قطع کرده است. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دستور خود برای محاصره کامل منطقه غزه خبر داده و گفته طبق دستور او نباید هیچ آب و برق و سوختی وارد این منطقه شود.

منابع رسانه‌ای بین‌المللی امروز چهارشنبه از نوار غزه خبر داده اند که سوخت مورد نیاز تنها نیروگاه تامین برق این منطقه در محاصره فلسطینی، در حال به پایان رسیدن است.

هشدار درباره رو به اتمام بودن سوخت تنها نیروگاه تامین برق نوار غزه در حالی مطرح شده که به دنبال عملیات «طوفان الاقصی»، حملات شدید هوایی و بمباران‌های این منطقه تحت محاصره فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی در راستای تشدید همه جانبه فشارها علیه فلسطینیان اعلام کردند که این رژیم مرز «رفح» را کاملا بسته است و دیگر اجازه ورود کاروان امدادهای غذایی و بشردوستانه به غزه را نمی‌دهد. این شرایط نوار غزه و غیرنظامیان آن را در آستانه یک تراژدی انسانی قرار داده است.

تعداد بازدید : 15
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها