مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان خبر داد:

طراحی مراسم افتتاحیه جشنواره سی و پنجم با شعار «به سمت قله

کدام تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری بررسی می شود؟

وظیفه کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری، رسیدگی به تخلفات ساختمانی از لحاظ ضوابط شهرسازی، ایمنی و بهداشتی است. اگر شهروندان در حوزه ساختمان سازی مرتکب تخلفی شوند، این تخلفات در کمیسیون ماده 100 مورد رسیدگی و بررسی قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۴۲۵۴۰۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ غلامعلی فیض الهی مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان در این رابطه با بیان اینکه کمیسیون ماده 100بیشتر برای افرادی اهمیت دارد که قصد دارند بنای جدیدی بسازند یا بنایی را ساخته اند که بدون پروانه یا مازاد بر پروانه ساختمانی است. وظیفه این کمیسیون را رسیدگی به تخلفات ساختمانی است و بهترین شیوه شناخت شهروندان با این کمیسیون و قوانین مرتبط با آن است. 
فیض الهی با بیان اینکه در 5 ماه نخست ارای تخریب تخلفات ساختماني شهر اصفهان به 4 درصد كاهش يافته است رسیدگی به پرونده های تخلفات امروزه در این کمیسیون به روز شده است. 
غلام علی فیض الهی هدف از رسیدگی به تخلفات ساختمانی بررسی پرونده هایی عنوان نمود که یا بدون پروانه ساختمانی یا مازاد بر پروانه ساخت و ساز انجام داده اند مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان همچنین  ده تخلف شاخصی که بیشترین فراوانی در 6 ماهه نخست سال 1402دارا بوده است را به ترتیب اضافه ساخت مازاد برپروانه با تعداد 1096 رای، تبدیل با تعداد 646 رای، احداث بالکن  مازاد برپروانه در گذر با تعداد 426رای، کسری پارکینگ با تعداد 277رای، احداث بنا بدون پروانه مازاد بر تراکم با تعداد 230رای، اضافه ساخت مازاد بر پايان کار با تعداد 208رای، احداث بنا بدون پروانه در حد تراکم مجاز با تعداد 194رای، احداث سقف و طبقه مازاد بر پروانه با تعداد 124رای، اضافه ساخت مازاد بر پروانه ناشی از پر شدن عقب نشینی با تعداد 75رای، اضافه ساخت مازاد بر پروانه حاصل از پیش روی ساختمان با تعداد 47رای بر شمارد.
مدیر کمیسیون ماده 100 شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال 1324 با تصویب قانون274 آیین دادرسی اولین بار برای تخلفات ساختمانی مجازات معین شد  و با انجام اصلاحات در سال 1345  ماده 100 قانون شهرداری تصویب شد، شهرداری ها را مجاز به جلوگیری از بروز مخاطرات ساخت و ساز ساختمانهای دارای تخلفات در محدوده و حریم شهرها هستند فیض الهی با بیان اینکه معتقدم بیش از هر چیزی باید به مسائل ایمنی بیشتر تکیه کنیم اضافه می‌کند: و در بحث کنترل ساختمان باید دقت بیشتری داشته باشیم.
همچنین وی از مردم درخواست نمود شخصا پیگیری پرونده های خود را انجام دهند و تحت هیچ شرایطی پرونده خود را به واسطه ها یا دیگر افرادی که ذی نفع نیستند واگذار نکنند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها