رییس کل دادگستری استان قزوین

اعطای ارفاقات قانونی به هزار و ۹۸۸ زندانی در قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین از آزادی یک هزار و ۹۸۸ زندانی با استفاده از تاسیسات ارفاقات قانونی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
رییس کل دادگستری استان قزوین از آزادی یک هزار و ۹۸۸ زندانی با استفاده از تاسیسات ارفاقات قانونی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۵۱۵۶
مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه کاهش جمعیت زندان‌ها یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضا می‌باشد، گفت: تاسیسات ارفاقی قانونی مواردی است که زندانیان می‌توانند در صورت داشتن شرایط از آن بهره‌مند شده و به آغوش گرم خانواده باز گردند. وی ادامه داد: این تاسیسات ارفاقی شامل آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات، عفو و مرخصی منجر به آزادی و… می‌باشد ولیکن به مجرمانی که مشمول جرائم خشن می‌باشند تعلق نخواهد گرفت. شعبانی افزود: در سال جدید برنامه حضور قضات در زندان و بررسی مسائل و مشکلات مددجویان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و قطعاً این دیدار‌ها روند آزادی زندانیان را تسریع خواهد کرد. مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: افزایش صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از نهاد‌های ارفاقی به منظور کاهش جمعیت کیفری هدف گذاری شده و قضات استان در راستای تحقق این امر اهتمام ویژه دارند. شعبانی اضافه کرد: از ابتدای سال جدید تا پایان شهریور با تلاش و مساعدت قضات و مجموعه قضایی استان موجبات آزادی یک هزار و ۹۸۸ نفر از مددجویان زندان‌های استان قزوین فراهم شده است. رییس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: رفتار مددجویان در دوران تحمل حبس در روند آزادی آن‌ها موثر است و هرچقدر در مسیر اصلاح قرار گیرند قطعاً دستگاه قضایی نیز برای آزادی آن‌ها تلاش خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها