داماد به قتل هولناک پدر و مادرزنش اعتراف کرد

ارثیه خونین

وسوسه تصاحب اموال پدر زن به جانش افتاده بود‌. با مرگ پدر و مادر زنش تمام دارایی آنها به او و همسرش می‌رسید، به همین دلیل تصمیم گرفت با کشتن آنها به این انتقال دارایی سرعت بدهد. پس به خانه ویلایی آنها رفت و زوج میانسال را به طورهولناکی کشت. پس از اعتراف داماد خانواده به کشتن این زوج‌، احتمال قتل پسر خانواده توسط او هم مطرح شده است‌.
کد خبر: ۱۴۲۴۱۷۲
نویسنده محمد غمخوار - دبیرگروه حوادث

عصر ۲۶ شهریور امسال زنی هراسان در تماس با پلیس از قتل هولناک خواهر و شوهر خواهرش در ویلای‌شان در یکی از روستاهای طالقان خبر داد. دقایقی بعد از این تماس تیمی از ماموران پلیس همراه با بازپرس جنایی طالقان در محل جنایت حاضر شدند. آنها با جسد مرد ۶۵ ساله در حیاط خانه رو‌به‌رو شدند که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود. بعد از ورود به خانه، جسد همسر او را هم در یکی از اتاق‌ها پیدا شد که او هم با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود.  آثار به‌هم ریختگی در خانه دیده می‌شد که احتمال قتل هولناک این زوج با انگیزه سرقت را مطرح کرد. این احتمال وقتی قوت گرفت که مشخص شد طلاهای زن ۶۵ ساله بعد از قتلش سرقت شده است. با توجه با حساسیت ماجرا‌، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.
تیم جنایی در نخستین گام از زنی که اولین بار با پلیس تماس گرفته بود‌، تحقیق کرد که این زن به ماموران گفت: « خواهرم و شوهرش اهل این روستا هستند اما در محله پونک تهران زندگی می‌کنند. گاهی آخر هفته‌ها یا تعطیلات به خانه ویلایی که در این روستا داشتند‌، می‌آمدند. در تعطیلات آخر ماه صفر هم به اینجا آمدند. روز شنبه – ۲۶ شهریور – خواهرزاده‌ام نگران با من تماس گرفت و گفت هرچه با پدر و مادرش تماس می‌گیرد‌، آنها به تلفن‌شان جواب نمی‌دهند و می‌ترسد بلایی سر آنها آمده باشد. من به مقابل خانه‌شان آمدم و با جسد غرق در خون آنها رو‌به‌رو شدم‌. هراسان با خواهرزاده‌ام و پلیس تماس گرفتم.»
کارآگاهان سپس به بررسی محل قتل پرداخته و دریافتند قاتل با قربانیان خود آشنایی داشته و به راحتی وارد خانه شده است. به همین دلیل تحقیقات روی آشنایان و نزدیکان مقتولان متمرکز شد و تیم جنایی به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد‌، داماد خانواده قربانی روز جنایت در آن حوالی حضور داشته است. 
با کشف این سرنخ‌، روز شنبه یکم مهر مرد ۴۳ ساله دستگیر شد. این مرد در تحقیقات منکر قتل شد و گفت: « رابطه خوبی با پدر و مادر زنم داشتم . آنها هم هوای من و همسرم را داشتند و اجازه دادند در خانه‌شان در اندیشه‌، بدون پرداخت اجاره زندگی کنیم. روز قتل در محل کارم بودم که می‌توانید این موضوع را استعلام کنید.»
با وجود ادعای تنها مظنون پرونده‌، بازپرس پرونده در جریان تحقیقات به سرنخ‌هایی علیه او رسید و به همین دلیل دستور بازداشتش را صادر کرد و بازجویی از او در پلیس آگاهی البرز ادامه پیدا کرد. سرانجام شامگاه سه‌شنبه‌، چهارم مهر ماه و ۹ روز بعد از قتل مرد جوان لب به اعتراف گشود و به قتل پدر و مادر زنش اعتراف کرد: « ۱۱سال قبل با همسرم ازدواج کردم که حاصل این ازدواج دختری ۹ ساله است. همسرم تنها فرزند این زوج بود و در صورت مرگ آنها‌، تمام دارایی‌شان به او می‌رسید. همین موضوع باعث شد وسوسه قتل به جانم بیفتد. با کشتن این زوج ما زودتر به ارثیه می‌رسیدیم. به همین دلیل با تهیه چاقو راهی ویلای‌شان شدم. وقتی در زدم‌، پدرزنم در را باز کرد. او با دیدن من که بی‌خبر به آنجا رفته بودم شوکه شد. به سمت ساختمان حرکت کردیم که در حیاط با چاقو به جانش افتادم و چند ضربه به او زدم و کشتمش‌. بعد وارد ساختمان شدم و مادرزنم را هم کشتم. برای صحنه‌سازی خانه را به هم ریختم و بخشی از طلاهای مادرزنم را سرقت کردم و سریع به خانه آمدم تا کسی به غیبتم شک نکند.»
در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد‌، پسر این زوج کشته شده سال ۱۳۹۵ به طرز مشکوکی در تهران به قتل رسیده است. در زمان قتل‌، این زوج در سفر کربلا بودند که پسر جوان‌شان به قتل رسید. شواهد نشان می‌داد او قربانی سرقت شده است. در این مدت پرونده به نتیجه نرسیده و یک مظنون در این باره دستگیر شده بود که منکر قتل است.  با اعتراف داماد جنایتکار حالا احتمال قتل پسر جوان به دست او مطرح شده که ماموران در حال تحقیق در این رابطه هستند. 
سرهنگ حکمت‌ا... شجاعی‌، رئیس پلیس آگاهی استان البرز دیروز با اشاره به این خبر به جام‌جم گفت: «پس از اعتراف متهم به قتل‌، او به طالقان منتقل شد تا روز پنجشنبه صحنه قتل پدر و مادر زنش را بازسازی کند. تحقیق از متهم درباره احتمال قتل برادرزنش ادامه دارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها