اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ امروز یکم مهر ماه، شروع سال تحصیلی جدید برای ۱۹۳ هزار دانش آموز در خراسان شمالی است
کد خبر: ۱۴۲۳۵۶۳
نویسنده اسدالله ابراهیمی

 امروز یکم مهر ماه، شروع سال تحصیلی جدید برای  ۱۹۳ هزار دانش آموز در خراسان شمالی است  ،در این رابطه اکبری مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت :  تعداد ۱۹ هزار نفر، دانش آموز کلاس اولی داریم که یک هزار و ۲۰۰ معلم به آن ها آموزش خواهند داد.

اکبری با اشاره به اینکه  از مجموع دانش آموزان استان ، ۵۰ درصد پسر و ۵۰ درصد نیز دختر هستند ،افزود : دو هزار و ۵۰ مدرسه با بیش از هشت و ۷۵۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید آماده شده است.

وی گفت ، ۱۳ هزار و ۷۵۰ معلم در مدارس دولتی و شش هزار معلم در مدارس غیردولتی آموزش دانش آموزان را برعهده خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ارتباط با کمبود معلم در استان اظهار داشت : در کشور و استان با اوج بازنشستگی معلم ها مواجه هستیم اما با جذب استخدامی های جدید " ماده ۲۸" توانسته ایم این مشکل را تا حدود حل کنیم.

اکبری ادامه داد : برای سال تحصیلی جدید ۳۸۱ ردیف استخدامی ابتدایی، عشایری و ۱۶۸ ردیف استخدامی هنرآموز جذب شده است.

این مقام مسئول همچنین از وجود ۳۷۰ مدرسه دو نوبته در این استان طی سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی  آماده سازی ۲۸ پروژه آموزشی جدید با ۱۶۰ کلاس درس برای یکم مهر ماه را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفت این اداره کل دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، با اشاره به افزایش سه هزار نفری دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، افزود: حدود ۱۰۰ کلاس درس تازه تاسیس برای این دانش آموزان اختصاص خواهد یافت.

اکبری با اشاره به اینکه بیشتر مدارس دو نوبته در شهرستان بجنورد وجود دارد، اظهار کرد : البته برای ساخت پروژه‌های آموزشی جدید، کمبود فضای آموزشی رو به کاهش است./ خراسان شمالی - خبرنگار جام جم - اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها