مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای استانداردسازی موتورخانه‌ها و تاسیسات گرمایشی منازل هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای استانداردسازی موتورخانه‌ها و تاسیسات گرمایشی منازل هزینه شده است.
کد خبر: ۱۴۲۳۳۸۳
مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: علی حجتی پور ،مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: در راستای کاهش مصرف سوخت گاز با اختصاص بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای استانداردسازی ۸۲۳ سیستم گرمایشی و موتورخانه واحد‌های مسکونی در استان اقدام شده است. حجتی پور اظهارداشت: اعتقاد داریم رسانه‌ها در انعکاس خدمات دولت نقش مهم و اساسی دارند و با انعکاس بموقع و مطلوب اقدامات انجام شده می‌توانند امید و رضایت مندی را در جامعه تقویت کنند. وی بیان کرد: سوخت گاز حدود ۷۲ درصد سبد انرژی مردم را شامل می‌شود و بدون تردید با همکاری مشترکان باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا با مدیریت مصرف هیچ وقفه‌ای در تامین این انرژی مهم ایجاد نشود. حجتی پور یادآورشد: یکی از کار‌های مهم بهینه سازی تاسیسات حرارتی و سرمایشی است تا میزان مصرف کاهش یافته و از هدر رفت انرژی جلوگیری شود که در این راستا بایستی بر اساس اسناد بالادستی تا سال ۱۴۲۰ حداقل ۲۰ درصد انرژی‌های مصرفی کشور از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود و در این راستا استفاده از تجهیزات استاندارد و بهینه شده نیز ضروری است تا مصرف کاهش یابد. مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اظهارداشت: باید استاندارد‌ها در بخش‌های مختلف استخراج شده و در اختیار مشترکان قرار گیرد و تولید نیز بر اساس انرژی تنظیم و برنامه ریزی شود و در این راستان برخی کوره‌های صنایع استاندارد سازی شود تا بتوانیم با یک مترمکعب گاز بهترین و بیشترین محصول را تولید کنیم. وی گفت: تاکید داریم کارخانه‌هایی مانند فولاد و شیشه و نیروگاه‌ها باید با برنامه ریزی اصولی و درست بتوانند از سوخت گاز بدرستی و بهینه استفاده کنند تا این سوخت ارزشمند براحتی هدر نرود و ارزش اقتصادی آن حفظ شود. حجتی پور تصریح کرد: وزارت نفت برای بهینه سازی مصرف سوخت با بهره گیری از مشاوران متخصص در صنعت برنامه ریزی کرده تا نسبت به بهینه سازی انرژی اقدام شود و سازوکار‌هایی برای کاهش مصرف انرژی در بخش تولید اتخاذ شده که می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کرده و به نفع مصرف کننده و تولیدکننده باشد. این مدیر افزود: از سال ۱۴۰۰ طرح بهینه سازی موتورخانه‌های سیستم گرمایشی مشترکان خانگی و اداری در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۸۲۳ موتورخانه در استان قزوین استاندارد سازی شده است. وی یادآورشد: موضوع استانداردسازی موتورخانه‌ها با اقداماتی، چون عایق کاری، ایزوله کردن و تنظیم موتورخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است. مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اظهارداشت: اخیرا دستورالعمل جدیدی ابلاغ شده و با ثبت نام از متقاضیان تلاش می‌کنیم تا امسال این کار با حجم و سرعت بیشتری اجرا شود و بتوانیم صرفه جویی لازم را انجام دهیم. حجتی پور اضافه کرد: با استانداردسازی موتورخانه‌های منازل و ادارات می‌توانیم حداقل ۲۵ تا ۳۰ درصد در مصرف سوخت گاز صرفه جویی کنیم. وی اظهار امیدواری کرد با همکاری مشترکان خانگی، صنعتی، کشاورزی و اداری و مصرف درست گاز بتوان ضمن مدیریت مصرف به اجرای طرح‌های توسعه نیز کمک کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها