۳کشتی‌گیر ایرانی در فینال روز اول مسابقات جهانی

دوباره یزدانی دوباره تیلور

وقتی قرعه‌کشی رقابت‌های دسته ۸۶‌کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی انجام شد، همه کارشناسان از یک موضوع حرف می‌زدند؛ این که حسن یزدانی و دیوید تیلور تا فینال به هم نخواهند خورد و این یعنی انتظار یک تقابل‌نفسگیر دیگر بین دو نفر از بهترین‌های تاریخ کشتی.
کد خبر: ۱۴۲۲۸۹۲
دوباره یزدانی دوباره تیلور

اتفاقا قبل از شروع رقابت‌های جهانی همه دوربین‌ها روی صورت این دو قهرمان فلش می‌زد. در نشست خبری، وقتی از حسن یزدانی درباره تقابل احتمالی با تیلور در فینال سوال کردند، گفت: بقیه حریفان را نباید دست‌کم گرفت.  او درباره دوری یکساله‌اش از فضای مجازی هم گفت: این‌یک تصمیم شخصی بود، چرا که ذهن من را درگیر می‌کرد و به نظرم کار‌های مهم‌تری داشتم. خوشحالم که شرایط امسال من از شرایط سال گذشته بهتر است. دیوید تیلور، کشتی‌گیر آمریکایی و دارنده دو طلای المپیک نیز که رقیب حسن یزدانی در این مسابقات است درباره شرایط خود و حضور در اردوی آلمان پیش از رقابت‌ها گفت: مسابقات جهانی از هیجان بالایی برخوردار است. از این که دوباره حسن را می‌بینم هیجان‌زده هستم. همیشه گفته‌ام ما دو رقیب هستیم که همدیگر را همیشه رو به جلو هدایت می‌کنیم. مسابقات دسته ۸۶ کیلوگرم که شروع شد هر دو آماده بودند. تیلور آن‌طرف جدول در ۱۵ثانیه حریف مراکشی را ضربه کرد و حسن هم این طرف در یک کشتی برق‌آسا حریف مغولستانی خود را ۱۰بر هیچ کرد. بردهای دیگر هم یکی پس از دیگری برای تیلور و یزدانی به دست آمد تا حالا همه منتظر فینال جذاب امشب باشند؛ فینالی که قرار است ساعت ۲۱ به وقت تهران برگزار شود. این ششمین تقابل حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی است؛ در پنج مبارزه قبلی، یک بار یزدانی پیروز بوده و چهار بار هم تیلور. سوای حسن یزدانی، ما امشب دو فینال دیگر هم داریم؛ امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵کیلوگرم هر کدام با چهار پیروزی راهی دیدار نهایی شدند. امشب می‌تواند یکی از آن شب‌های تاریخی کشتی ایران در رقابت‌های جهانی باشد.

امروز در بلگراد

سوای فینال‌های چهار وزن نخست که امشب برگزار می‌شود، امروز رقابت‌های جهانی کشتی با برگزاری اوزان ۷۹، ۹۲، ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم در بلگراد ادامه خواهد‌یافت.
در وزن ۵۷کیلوگرم که ۳۳شرکت کننده دارد، میلاد والی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با رضوان کواکس از رومانی مبارزه می‌کند.
در وزن ۷۴کیلوگرم که ۴۵نفر حضور دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان کشتی می‌گیرد. زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک و جهان از روسیه در گروه امامی حضور دارد.
در وزن ۷۹کیلوگرم که ۲۷شرکت کننده دارد، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان رمضان ساری از ترکیه و یوتا میوا از ژاپن می‌رود.
در وزن ۹۲کیلوگرم که ۲۴نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا در دور اول به مصاف جانگ از کره جنوبی می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف، در دور بعد با زاهید والنسیا از آمریکا دیدار می‌کند.

حذف رضا اطری 

رضا اطری نایب قهرمان سال گذشته جهان و دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۹، اولین حذف شده تیم ملی کشتی آزاد در رقابتهای جهانی بلگراد بود. اطری یک دور استراحت کرد و در کشتی نخست خود در یک هشتم نهایی وزن ۶۱ کیلوگرم، برابر اوگاوا نماینده ژاپن با تساوی یک -  یک بازنده شد. در واقع نماینده کشورمان بدون آنکه فنی بزند یا فنی بخورد، با تساوی از جدول رقابت‌ها خارج شد چراکه اوگاوا در کشتی بعدی خود با نتیحجه ۸ بر ۲ مغلوب آروجوی آمریکایی شد. 

امیرمحمد یزدانی (۷۰ کیلوگرم)
۱-۱۱ پاتریک اولنزین (لهستان)
۹-۱۱ ماگمد بشیر خانیف (آذربایجان)
۰-۱۰ ارنازار اکماتالیف (قرقیزستان)
۲-۱۳ رمضان رمضانوف (بلغارستان)

حسن یزدانی (۸۶ کیلوگرم)
۲-۸ جایدن لاورنس (استرالیا)
۰-۱۰ گین بات (مغولستان)
۷-۲ ناظم امینه (سن مارینو)
۰-۱۰ جاورایل شاپیف (ازبکستان)

امیر حسین زارع (۱۲۵ کیلوگرم)
۲-۷ دزیانیس خرامیانکوف (بلاروس)
۰-۱۰ اسمیت یونووان (پورتوریکو)
۴-۱۱ دانیل لیگتی (مجارستان)
۰-۴ طاها آکگل (ترکیه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها