رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد خبرداد؛

ارائه خدمات رایگان مهندسی به مالکین ساختمان های آسیب دیده در سیل

نمایشگاه صنعت ساختمان در یزد برگزار می شود

یزد- مجتبی فرهمند در مورد نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت وساز گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان در یزد با حضور ۷ استان بزرگ برگزار می شود.
کد خبر: ۱۴۲۲۳۴۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها به عنوان یکی از مهمترین و اصلی‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی در جوامع، اظهار داشت: نمایشگاه صنعت ساختمان به دلیل جایگاه این حوزه و گستردگی آن بر دیگر صنایع و اشتغالزایی، بسیار حائز اهمیت است که قطعاً در یزد به دلیل برندینگ بودن در حوزه معماری از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

وی افزود: البته این رویداد به مقطع زمانی برگزاری نمایشگاه محدود نخواهد شد و امیدواریم بتوانیم از طریق چنین اقداماتی در اصلاح زنجیره معیوب ساخت و ساز در یزد موثر واقع شویم.

مجتبی فرهمند همچنین استفاده از فناوری های نوین را از دیگر نکات مورد نظر در این نمایشگاه دانست و گفت: متأسفانه مشکل مشکلات تحریم ها مانع استفاده از تکنولوژی های پیشرو در کل کشور است که امیدواریم این مشکل حل شده و از تکنولوژی های زمان مصرف گذشته دست برداریم.

وی با اشاره به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان استان از ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه جاری گفت: این دوره از نمایشگاه با حضور فعالان صنعت ساختمان هفت استان تهران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و یزد در قالب ۹۴ غرفه در وسعت هفت هزار متربع سالن نمایشگاهی برگزار خواهد شد.‎

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد افزود: ارزان سازی و سریع سازی دو مقوله مهم است که باید در سختار مهندسی ساختمان و  ساختمان‌سازی کشورمان ترویج شود و نمایشگاه‌ها می تواند در این رابطه با ارائه تکنولوژی‌های نوین موثر واقع شوند و تکنولوژی های قدیمی و تاریخ گذشته از روند ساخت و ساز خارج شود.

فرهمند در همین رابطه از اجرای سامانه شمس(شناسه ملی ساختمان) در استان یزد به طور پایلوت کشوری خبر داد و گفت: براساس این سامانه، تمام مشخصات ساختمان و حداقل اطلاعات انرژی و کیفیت ساختمان‌ ثبت و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و از این طریق می‌توان پایش موثری در ساخت و سازهای کشور داشته باشیم.

وی به نقش نمایشگاه ها در اشتغال و رونق شهر به لحاظ برندینگ و کمک به شناخت یزد اشاره کرد و افزود: مهمترین ویژگی این نمایشگاه اصلاح زنجیره ساخت و ساز در استان است و کلیه مصالح ساختمانی جز کلید و پریز برق در استان یزد تولید می شود و این جایگاه یزد را در صنعت و ساز نشان می دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: برگزاری دوره هایی برای مالکین سرمایه گذاران مسکن و همچنین تورهای بازدید از بافت تاریخی؛ صعود از قله شیرکوه و بیابان گردی نیز در کنار این نمایشگاه تعریف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها