آن‌طور که وزیر اقتصاد اعلام کرده، تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مستلزم طی مراحل تایید و تصویب در هیات دولت است. سال گذشته حدود ۳.۵میلیون نفر به‌عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند و قرار بود به هرکدام از این افراد مبلغ ۱۰میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا کند اما رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد تحقق این موضوع به ۳۵هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که چنین منابعی فعلا موجود نیست.
کد خبر: ۱۴۲۲۳۱۶

طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرارشد ۲درصد سهام بانک ملت، ۳درصد سهام بانک تجارت و ۲.۷درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند. البته به گفته رئیس سابق سازمان خصوصی سازی، منابع در نظر گرفته شده، آنچه را مورد نیاز سهام عدالت است، پوشش نمی‌دهد. موضوع تخصیص سهام عدالت به جاماندگان، مصوبه مجلس را دارد و در ماه‌های اخیر مورد تاکید نمایندگان مجلس قرار گرفته است. 
تازه‌ترین خبر در این زمینه از سوی سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اعلام شده که گفته است مراحل تصویب و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره زمان واریز سود سهام عدالت بیان کرد: پس از این‌که مجامع برخی شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت برگزار و تقسیم سود انجام شد به رئیس سازمان بورس می‌گویم تا خیلی فوری از همه شرکت‌ها منابع را وصول و به حساب سهامداران واریز کند.حدود دو ماه قبل نیز معاون جدید واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: ترجیح سازمان خصوصی‌سازی و قانون‌گذار واگذاری سهام شرکت‌های بورسی به جاماندگان سهام عدالت است. سازمان خصوصی‌سازی در پیشنهادی که سال گذشته به دولت ارائه داد اعلام کرد سهام شرکت‌های بورسی را مد نظر دارد، امسال نیز پیشنهاد مذکور دوباره مطرح شده است.
طی چند سال گذشته با توجه به آزادسازی سهام عدالت، افزایش ارزش این سهام و همچنین افزایش قیمت سود آن، اخبار مربوط به سهام عدالت چه برای مشمولان و چه برای جاماندگان حائز اهمیت است. در این میان و با وجود آن‌که پرداخت سود سالانه سهام عدالت قاعده خاصی دارد و شناسایی و ثبت‌نام جاماندگان توسط مسئولان درحال پیگیری بوده و هنوز به نتیجه نرسیده است، بسیاری از افراد از طریق پیامک با پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی سعی در فریب افراد دارند. موضوعی که مسئولان بارها درمورد آن هشدار داده و از مردم تقاضا کردند در این مورد هوشیار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها